یک روز پس از درگیری های خونبار حلب؛

درگیری داعش و گروه‌های مسلح به ریف دمشق کشیده شد

درگیری داعش و گروه‌های مسلح به ریف دمشق کشیده شد
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 21:44

درگیری‌های گروه های مسلح در سوریه با گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" از حلب به ریف دمشق کشیده شد و به صورتیکه بسیاری از مواضع داعش به دست دیگر گروه‌ها افتاده است.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، پس از یک روز درگیری خونبار گروه های مسلح در حلب که صدها کشته برجای گذاشت؛ این درگیری ها شدت گرفته است و "جبهه النصره" و "ارتش آزاد سوریه" بسیاری از مواضع "داعش" را به کنترل خود درآوردند. در این درگیری ها سرکرده گروه "احرار الشام" نیز در حومه شهر "دیر الزور" در شرق سوریه به هلاکت رسید.

داعش و دیگر گروه های مسلح فعال در سوریه از جمعه هفته گذشته با یکدیگر می جنگند که این درگیری ها حدود 400 کشته به همراه داشته است. روز گذشته شماری از عناصر گروه های مسلح برای انتقام کشته شدن 50 تن از اعضای خود، به یکی از مواضع اعضای داعش در حلب حمله کردند و بسیاری از عناصر این گروه را به هلاکت رساندند.

خبرنگار العالم تأکید کرد، این درگیری ها میان النصره و ارتش آزاد از یک سود و داعش از سوی دیگر به برخی از مناطق "ریف دمشق" مثل تل رفعت، حریتان ، شیخ سعید و اتارب کشیده شده است، و در جریان آن ده ها فرد مسلح به هلاکت رسیده اند.

داعش در یکی از این درگیری ها، خودروی بمب گذاری شده ای را نزدیک ایست بازرسی ارتش آزاد در منطقه الباب در حومه شهر حلب منفجر کرد که این حمله  8 کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت. علاوه بر حلب و ریف دمشق، درگیری های به حومه دیر الزور مانند الشقرا و الکسرا کشیده شده است.به گفته منابع مطلع نظامی، بسیاری از سرکردگان داعش به سوی مرزهای ترکیه فرار کرده اند.

در بحبوحه درگیری های گروه های مسلح، ارتش سوریه در منطقه الخریطه شهر دیرالزور به مواضع جبهه النصره حمله کرد و شماری از عناصر آن را به هلاکت رساند. همچنین عملیات ارتش در داریا در غرب شهر دمشق و مناطق اطراف مرقد حضرت سکینه (ع) با قدرت تمام تداوم یافته است.

نیروهای ارتش سوریه ضمن خنثی کردن چند تله انفجاری در داریا  با افراد مسلح در الدروشه در غرب دمشق درگیر شدند و چندین دستگاه تجهیزات ارتباطاتی پیشرفته، مقادری اسلحه و مهمات از جمله چند خودروی مجهز به دوشکا را از تروریست ها کشف وضبط کردند. در دوما نیز ارتش مواضع جبهه النصره، "جبهه اسلامی" و گروه تروریستی موسوم به "لواء اسلام" را زیر آتش گرفت.

9-10:42

 

پربیننده ترین خبرها