خبرنگار العالم گزارش داد:

اتحاد مردم و ارتش عراق علیه تروریستها

جمعه 20 دی 1392 - 14:00

العالم - اقدام گسترده ارتش عراق علیه گروهک های تروریستی در روزها و هفته های اخیر به ویژه در استان الانبار و فلوجه و حمایت مردم این کشور از اقدامات ارتش عراق و دولت نوری المالکی، صفحه نوینی را در این کشور گشوده است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از بغداد، پس از نبرد ارتش عراق با گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در استان الانبار به ویژه در شهر فلوجه که با حمایت عشایر این استان صورت گرفت، هم اکنون در این شهر و بسیاری از شهرهای استان الانبار آرامش نسبی برقرار شده و عملیات ارتش عراق علیه تروریست ها به مناطق "معلمین و ضباط" در این استان کشیده شده که منجر به هلاکت دستکم ده تن از عناصر داعش شده است.

بر اساس اخبار دریافتی از برخی از مناطق فلوجه، با بیرون راندن عناصر گروهک تروریستی داعش، زندگی عادی بار دیگر در این شهر از سرگرفته شده است.

ارتش عراق و عشایر استان الانبار جهت آغاز عملیات نظامی همه جانبه علیه عناصر گروهک داعش و نابودی هرچه بیشتر آنها، اقدام به تشکیل اتاق عملیات مشترک کرده اند.
این عملیات از منطقه "الکرمه" و سپس "البوبالی" به طرف صحرای الجزیره با هدف کنترل کامل استان الانبار آغاز خواهد شد.

"عبدالعباس شیاع"، عضو ائتلاف دولت قانون عراق در این زمینه به خبرنگار شبکه العالم گفت: نیروهای مسلح و سرویس های امنیتی عراق برای نابودی بقایای تروریست های القاعده و داعش آمادگی کامل دارند و اجازه نخواهند داد که فلوجه به پایگاه و مقر تروریست ها تبدیل شود.

بنا به اظهارات مقامات دولتی عراق، در حاشیه عملیات نظامی ارتش این کشور در استان الانبار، چهار تروریست دستگیر و ساختمان مرکز موسوم به "حزب اسلامی" در فلوجه که به عنوان کانون فتنه تروریست ها به شمار می رفت، به آتش کشیده شد.

عملیات ارتش عراق در استان الانبار و پاکسازی آن از وجود عناصر تروریستی، حمایت گسترده مردمی و سیاسی در این استان و دیگر استان های عراق را به دنبال داشت به ویژه اینکه هدف این عملیات از بین بردن همه تشکیلات تروریستی عنوان شده است.

در همین راستا، شیخ "رافع عیساوی" یکی از بزرگان فلوجه، گفت که عشایر فلوجه اعم از علما، روشنفکران و سران عشایر شب و روز در تلاشند تا زندگی عادی در این شهر از سرگرفته شده و فرصت از کسانی که قصد هدف قرار دادن امنیت شهروندان را دارند، گرفته شود.

وی با اشاره به بازگشت دهها خانوار به منازل خود در شهر فلوجه، خواستار بازگشت پلیس به مراکز محل استقرار خود در این شهر شد.

عیساوی با تاکید براینکه درگیریها در فلوجه نتیجه ناامنی، اشتباهات نیروهای امنیتی و همچنین نفوذ گروههای مسلح تروریستی در این شهر بود خاطرنشان کرد: عراق در معرض فاجعه ای بزرگ قرار دارد که از بین بردن آن عزم همه دلسوزان را می طلبد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها