سیسی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند

سیسی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند
شنبه 21 دی 1392 - 07:59

رئیس کمیته اصلاح قانون اساسی مصر گفت که به احتمال زیاد "عبدالفتاح سیسی" فرمانده ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس آینده نامزد خواهد شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عمرو موسی تاکید کرد که از عبدالفتاح سیسی حمایت خواهد کرد.
رئیس کمیته اصلاح قانون اساسی مصر در گفت وگو با "الحیات" لندن به گروه اخوان المسلمین این کشور توصیه کرد که خشونت را کنار گذاشته و به فرایند سیاسی پیوسته و جبهه ای مخالف را تشکیل دهند.
وی بر حمایت شدید از نامزدی عبدالفتاح سیسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده تاکید کرد و این فرد را "گزینه ای مردمی"خواند.
عمرو موسی گفت: باید به افکار عمومی که این مرد را می خواهد، پایبند باشیم. این وظیفه این مرد است و چاره ای جز آن نیست.
عمرو موسی واکنش های اتحادیه اروپا و آمریکا درخصوص دستیابی عبدالفتاح سیسی به پست ریاست جمهوری را کم اهمیت دانست و گفت: هرچه غرب و شرق و اخوان می خواهد بگوید. ملت می گوید که سیسی را می خواهد و باید به آن تن دهیم.
وی پیش بینی کرد که اروپایی ها و آمریکایی تسلیم واقعیت شوند.
رئیس کمیته اصلاح قانون اساسی مصر درعین حال بر ضرورت برگزاری انتخاباتی سالم زیر نظارت بین المللی تاکید کرد تا کسی شک و تردیدی در این زمینه نداشته باشد.
وی اشاره کرد: اتحادیه اروپا یک هیئت نظارت بر همه پرسی را اعزام کرده است و علاوه بر آن جامعه مدنی و مطبوعات جهانی نیز (به عنوان ناظر) هستند.
عمرو موسی همچنین بر ضرورت وجود رقابت با عبدالفتاح سیسی در انتخابات تاکید کرد.
وی توپ را در زمینه پرونده آشتی در مصر به زمین اخوان المسلمین انداخت و از این گروه خواست تا از خشونت دست کشیده و به صفوف مخالفان بپیوندد.
عمرو موسی همچنین خواستار محاکمه عاملان پشت پرده خشونت ها و قتل ها در برهه گذشته شد و گفت: ما در مسیر خود به سمت اصلاح نیاز به جناح مخالف داریم اما براساس مبانی سیاسی سالم.
وی درعین حال گفت: نشانه ها و دلایلی وجود ندارد که بیانگر بازگشت اخوان به مسیر خود باشد و اقدامات تنش آمیز دیروز طرفداران اخوان گواهی بر این مدعا است.

پربیننده ترین خبرها