افشاگری نیویورک تایمز:

"سیا" تروریستها را در سوريه مدیریت می کند

شنبه 21 دی 1392 - 13:01

منابع خبری گزارش دادند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برنامه ای محرمانه را برای مسلح کردن تروریست ها در سوریه مدیریت می کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا درحالیکه بر حمایت از ارتش عراق و مسلح کردن آن برای از بین بردن گروه های تروریستی در استان الانبار و سایر مناطق این کشور تاکید و ادعا کرده که با تلاش‌های بین المللی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از طریق برگزاری اجلاس ژنو 2 همراهی می‌کند؛ از طرف دیگر اعلام می‌کند که درحال بررسی اعطای کمک های به اصطلاح "غیرکشنده" به مخالفان سوری است؛ این درحالی است که سازمان سیا نیز برنامه ای محرمانه را برای مسلح کردن تروریست ها و آموزش آنها مدیریت می کند.
خبرگزاری رسمی سوریه نوشت: برخی تحلیلگران سیاسی اشاره می کنند که منابع حمایت مالی شبکه تروریستی القاعده در عراق با منابع حمایت مالی این شبکه در سوریه و یمن و لیبی تفاوتی نمی کند و این حمایت پنهان از دولت آمریکا نیست بلکه با آگاهی دولت آمریکا و تحت انظار مسئولان این کشور انجام می شود به گونه ای که عربستان این نقش را با هماهنگی با آمریکا با هدف برهم زدن امنیت منطقه و ایجاد هرج و مرج ایفا می کند.
"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: "کاخ سفید همچنان درحال بررسی چگونگی از سرگیری کمک‌های غیرکشنده به جنگجویان میانه روی مخالفان سوری است."
درحالی که کاخ سفید مدعی است که حمایتش از تروریست‌ها به اصطلاح به "کمک های غیرکشنده" محدود می شود؛ روزنامه نیویورک تایمز از زوایای پنهان این این کمک‌ها پرده برداشت و تایید کرد که سازمان سیا برنامه‌ای محرمانه برای حمایت و آموزش تروریست‌ها در سوریه را اداره می‌کند.
این روزنامه به نقل از مسئولان دولت آمریکا اعلام کرد که از سرگیری کمک‌ها برای حمایت آمریکا از مخالفان به اصطلاح "میانه رو" است؛ اما یک مسئول بلندپایه آمریکایی با شک وتردید در این زمینه گفت: نمی توان صد در صد گفت که برخی از کمک‌ها به جبهه اسلامی نخواهد رسید. این جبهه یک ائتلاف تروریستی است که مسئول دهها جنایت تروریستی علیه ملت سوریه است.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: درحالی که وزارت خارجه آمریکا برنامه ای محرمانه را درباره کمک های غیرکشنده اداره می کند؛ سازمان سیا نیز برنامه ای محرمانه را برای مسلح کردن جنگجویان در سوریه و آموزش آنها را مدیریت می کند.
در همین حال شماری از تحلیلگران و پژوهشگران سیاسی روس در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو ، سیاست آمریکا و به طور کلی کشورهای غربی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ترکیه درقبال سوریه را وقیحانه توصیف و خاطرنشان کردند، این کشورها و دولت‌ها از گروه‌ها و عناصر تروریستی مسلح متشکل از دهها هزار مزدور حمایت می کنند، عناصری که از کشورهای عربی و اسلامی و اروپایی و حتی برخی از مناطق روسیه آمده اند.

پربیننده ترین خبرها