درخواست سیسی ازمصریها برای شرکت درهمه پرسی

درخواست سیسی ازمصریها برای شرکت درهمه پرسی
شنبه 21 دی 1392 - 18:41

العالم - وزیر دفاع مصر مردم این کشور را به مشارکت گسترده در همه پرسی قانون اساسی دعوت کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالفتاح السيسي، وزیر دفاع مصر و معاون نخست وزیر این کشور، در همایشی با حضور نیروهای مسلح ، از مردم کشورش خواست که برای عمل به مسئولیت ملی خود ، در همه پرسی قانون اساسی مصر به طور فعال شرکت کنند.

همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی جدید مصر قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه آتی برگزار شود.

السيسي گفت که مصر درآستانه مرحله ای سرنوشت ساز از تاریخ خود قرار دارد که همه جهانیان منتظر آن هستند تا اولین گام های  نقشه راه این کشور بعد از دو انقلاب منحصربه فرد برداشته شود.

منظور السیسی از دو انقلاب، سرنگونی نظام استبدادی حسنی مبارک و همچنین عزل محمد مرسی پس از کسب رای از سوی مردم و رسیدن به ریاست جمهوری مصر است.

نقشه راه در مصر با هدف تشکیل موسسه های منتخب از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بعد از تصویب پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور تهیه شده است.

پیش نویس قانون اساسی جدید مصر ، این مساله را که ابتدا انتخابات ریاست جمهوری یا پارلمانی در مصر برگزار شود ، به عهده " عدلي منصور" رییس جمهوری موقت گذاشته است.

رسانه های مصر اعلام کردند که هدف در وهله اول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

منابع یاد شده افزودند که احتمال می رود که السیسی تکلیف را یکسره کند و بعد از تصویب قانون اساسی ، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کند.

السیسی تا به حال امکان نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری را بعید ندانسته اما هنوز موضع نهایی خود را مشخص نکرده است.

وی همچنین از نیروهای ارتش مصر خواست که همه تدابیر لازم را برای حمایت از شهروندان و فراهم کردن فضای امن به منظور مشارکت آنان در همه پرسی فراهم کنند.

گروه اخوان المسلمین که برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر از سوی ارتش در ژوئیه گذشته را کودتا دانسته است ، خواهان تحریم همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها