آل خلیفه مسجد 400 ساله را تخریب می‌کند

آل خلیفه مسجد 400 ساله را تخریب می‌کند
يکشنبه 22 دی 1392 - 10:18

منامه، العالم- نیروهای امنیتی رژیم بحرین با کشیدن حصاری از سیم خاردار در اطراف مسجد امیرمحمد البربغی واقع در منطقه عالی و محاصره آن، مانع برگزاری نماز جماعت در این مسجد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این اقدام در راستای تحمیل نظر مقامات مبنی بر انتقال مسجد به مکانی دیگر صورت می گیرد. به گفته فعالان بحرینی، آل خلیفه که کمر به محو آثار باستانی بسته، قصد دارد این مسجد را نیز که از آثار تاریخی است، تخریب کند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی رژیم بحرین دیروز 5 تن از شهروندان را که برای ادای فریضه نماز به مسجد می رفتند، بازداشت کردند و مانع برگزاری نماز ظهر در این مسجد 400 ساله شدند.

بنا بر اعلام جکعیت اسلامی الوفاق بحرین، از زمان آغاز انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین در سال 2011، رژیم آل خلیفه بیش از 38 مسجد را ویران کرده و مسجد امیر البربغی نیز در سال 2011 آسیب هایی دیده بود، اما هم اکنون قصد تخریب کلی آن را دارد.

بهانه سردمداران رژیم آل خلیفه برای تخزیب این مساجد، "نداشتن مجوز" است، در حالی که تمامی این مساجد دارای مجوز بوده و در دیوان وقف شیعیان موسوم به "اداره اوقاف جعفری" به ثبت رسیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها