حمایت سران عشایر از عملیات ارتش عراق در الانبار

حمایت سران عشایر از عملیات ارتش عراق در الانبار
يکشنبه 22 دی 1392 - 14:38

سران عشایر عراق بر حمایت خود از عملیات ارتش این کشور در استان الانبار برای مقابله با عناصر تروریستی داعش و القاعده تاکید کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "صباح بدر العزاوی" از سران عشایر عراق به روزنامه الصباح گفت: همه فرزندان عشایر از جمله عشایر واسط از عملیات نظامی نیروهای مسلح ارتش و پلیس برای از بین بردن گروههای تکفیری در صحرای غربی حمایت می کنند. وی در عین حال از نقش شیوخ و بزرگان عشایر الانبار در حمایت از نیروهای امنیتی تمجید کرد و خواستار متوقف نشدن این عملیات تا زمان تحقق اهداف آن در از بین بردن آخرین تروریست در کشور شد.

العزاوی تاکید کرد: فرزندان عشایر به سوی مراکزی که در این استان برای جنگیدن در کنار نیروهای امنیتی برای مبارزه با تروریسم در کشور افتتاح شده است، شتافته اند.

وی گفت نیروهای امنیتی در نبرد علیه تروریسم پیروز خواهند شد زیرا حق همیشه پیروز است.

شیخ "عدنان غضبان الملا جواد" سخنگوی قبیله "بنی تمیم" در استان دیاله هم اظهار داشت: این قبیله از همه عشایر و بزرگان استان می خواهد یکپارچه از نیروهای امنیتی برای اجرای موفقیت آمیز عملیات در الانبار حمایت کنند. وی این اقدام را وظیفه ملی برای همه به ویژه با توجه به حوادث امنیتی در کشور دانست.

شیخ عدنان از همه سیاستمداران و شخصیت های ملی خواست اختلافات را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد که عشایر پایه و اساس و سوپاپ اطمینان جامعه هستند به همین علت باید نقش ملی خود را به منظور نجات کشور و مردم از آتش فتنه ای که برخی می خواهند با آن به همه آسیب برسانند، ایفا کنند.

در همین رابطه انجمن شعرای مردمی در عراق در کنفرانسی در دیوانیه از همه دفاتر خود در استان ها خواست جشنواره های همبستگی با نیروهای مسلح در مبارزه با القاعده برگزار کنند.

از سوی دیگر در استان ذی قار در اولین کنفرانس هماهنگی حمایت از نیروهای امنیتی به لزوم پشتیبانی از نیروهای نظامی در عملیات الانبار و دیگر مناطق توصیه شد. علاوه بر این توصیه شد با نیروهای امنیتی در این استان همکاری شود و اطلاعات مربوط به عناصر تروریستی مشکوک که سعی دارند بین اقشار جامعه تفرقه افکنی کنند، در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده شود.

"یحیی محمد باقر الناصری" استاندار ذی قار در این کنفرانس از حمایت فرزندان عشایر این استان از نیروهای امنیتی در نبرد علیه القاعده و گروه تروریستی داعش تمجید و بر اهمیت وحدت و یکپارچگی مردم تاکید کرد و گفت نباید به گروههای تروریستی فرصت فعالیت داد و باید طرح های فرقه گرایانه آنها را ناکام گذاشت. 

پربیننده ترین خبرها