طلاق به‌خاطر عدم استفاده از چنگال!

طلاق به‌خاطر عدم استفاده از چنگال!
يکشنبه 22 دی 1392 - 19:40

یک زن کویتی به دلیل ناآگاهی همسرش از آداب معاشرت و رفتار مدرن امروزی و انجام کارهای چندش آور، درخواست طلاق داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این زن کویتی در بیان نمونه ای از رفتارهای ناخوشایند همسرش گفت: شوهرم از خوردن خوراک نخود با چنگال، قاطعانه خودداری می کند و بر خوردن به روش سنتی یعنی خیساندن تکه نانی در آن و برداشتن آن با دست تأکید دارد.

سایت روسیا الیوم با درج این خبر نوشت: این "صحنه" باعث شده است تا این زن مبادی آداب، به تصمیم سرنوشت ساز طلاق از همسر بی توجه به رفتار خود، روی بیاورد و به نظر می رسد شوهرش نیز قسم خورده که این رفتارهای برخلاف آداب را همچنان ادامه دهد.

یادآور می شود یکی از دادگاه های کویت اخیرا درباره اختلافات یک زوج بر سر خمیر دندان حکم صادر کرده است. گفته می شود زوجه از همسرش می خواسته است تا تیوپ خمیر دندان را از ته آن فشار دهد. اما شوهر با نافرمانی در این زمینه همواره وسط تیوپ خمیر دندان را فشار می داده و بر این کار اصرار داشته است! این امر باعث مطرح شدن سؤال درباره علت اصرار وی به این اقدام شده است.

از سوی دیگر، یک مرد کویتی دیگر، به خاطر آوردن یک لیوان آب توسط همسرش "قسم طلاق" یاد کرده است. بدین ترتیب که مرد مذکور از همسرش درخواست آوردن یک لیوان آب کرده است. اما همسرش به بهانه وجود خدمتکار در منزل، از آوردن آب برای وی خودداری کرده بود. شاید زن کویتی نمی دانست که همسرش می خواهد از دست وی آب بخورد. از این رو پس تکرار این درخواست از سوی وی، بار دیگر به آن جواب رد داد و این امر به دعوای شدیدی میان طرفین انجامید و سرانجام، زوجین به علت این اختلاف از یکدیگر جدا شدند.

برخی از کاربران پایگاههای اجتماعی درباره این خبر نوشتند که مرد مذکور باید خدا را شکر کند که چنین اتفاقی افتاده است. آنها در این باره به داستان یک سریال قدیمی کویتی استناد کردند که در آن دادگاه به درخواست طلاق یک مرد از همسرش به علت آوردن یک لیوان آب ترتیب اثر داد. آن به جای آب سرد، برای همسرش آب جوش آورده بود و بر اثر آن لبهای مرد سوخته بود.

یادآور می شود با وجود اینکه براساس فقه اسلامی، وقوع طلاق نیازمند جاری ساختن آن توسط زوج با حضور و رضایت زوجه و شاهدان عادل است و در هر جلسه فقط یک طلاق واقع می شود، اما پس از چند قرن از صدر اسلام، فقهای اهل سنت تبصره هایی بر این احکام افزوده اند که براساس آن، زوج بدون رضایت و حضور زوجه و شهود، به یکباره می تواند همسرش را "سه طلاقه" کند. حتی برخی از فقهای اهل سنت وقوع طلاق در هنگام خشم زوج را نیز صحیح می دانند.

فارغ از موارد فوق نکته دیگری که در موضوع طلاق در میان اهل سنت به چشم می خورد، موضوع طلاق الحلف یا قسم طلاق و یا حتی طلاق مشروط است. بدین ترتیب در صورتی که زوج برای اثبات موضوعی، یا ایجاد تعهدی برای خودش، به جای سوگند به مقدسات، لفظ طلاق را بر زبان جاری نماید، چنانچه موضوع مذکور صحت نداشته باشد یا به تعهد مذکور عمل ننماید طلاقش واقع می شود. در این مورد نیز سه طلاق در یک جلسه واقع می شود!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها