گزارش العالم از تسلیم شدن صدها تروریست در سوریه

گزارش العالم از تسلیم شدن صدها تروریست در سوریه
يکشنبه 22 دی 1392 - 23:15

دمشق، العالم- ارتش سوریه پس از درگیری با تروریست های مسلح، "منطقه "جزیره رابعه" در شهر عدرا در حومه دمشق به کنترل خود درآورد. همچنین در حالی که درگیری های شدید میان گروهک داعش و سایر گروههای مسلح در شمال سوریه ادامه دارد، بیش از 400 تروریست در منطقه مضایا در ریف دمشق، تسلیم نیروهای شدند.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، در حالی که ارتش این کشور در دو روز گذشته در حلب و ریف دمشق پیشروی های آشکاری به دست آورده است، منابع مخالفان مسلح تأکید کردند که داعش، اعضای جبهه النصره و جبهه اسلامی را از شهر الرقه به طور کامل بیرون رانده و گذرگاه المشلب و شهر استراتژیک تل ابیض را به کنترل خودشان درآوردند.

تروریست های داعش همچنین در شهر حلب، با خمپاره، مواضع گروهک جبهه اسلامی در محور جنوبی شهر الباب را هدف قرار دادند. این در حالی است که داعش تلاش می کند با کنترل کامل بر حومه شمالی حلب، مسیر امدادرسانی به ارتش آزاد از خاک ترکیه را قطع نماید.

یعرب خیر بک کارشناس مسائل استراتژیک در این باره به خبرنگار العالم گفت: بیشتر درگیری ها در حومه شمالی حلب و زمانی اتفاق افتاد که عناصر داعش اقدام به بیرون راندن کامل عناصر ارتش آزاد از این منطقه کردند. همچنین تروریست های داعش، با هدف قطع کمک های ارسالی به ارتش آزاد از ترکیه، برخی از مواضع مرزی میان سوریه و ترکیه را به کنترل خودشان درآورده اند.

در منطقه مضایا در ریف دمشق نیز، به دنبال وساطت شخصیت های این منطقه بیش از 400 فرد مسلح تسلیم ارتش سوریه شدند.

یکی از افراد مسلح در حال تحویل سلاح خود به نیروهای دولتی به خبرنگار العالم گفت: با وساطت شخصیت های منطقه مضایا تصمیم به همکاری با ارتش سوریه و بازگشت به آغوش نیروهای دولتی کردم و امیدوارم امنیت بار دیگر در کشور برقرار شود.

خبرنگار العالم در پایان گزارش خود تأکید کرد: توافق به دست آمده میان ارتش سوریه و گروههای مسلح در بسیاری از مناطق ریف دمشق در حال پیشرفت است. به طوری که توافق مضایا پس از معضمیه و برزه، نشان دهنده موفقیت تلاش ها در راستی آشتی ملی در بسیاری از مناطق بحرانی است.


1-12- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها