راهکار نخست وزیر عراق برای شهر فلوجه

راهکار نخست وزیر عراق برای شهر فلوجه
دوشنبه 23 دی 1392 - 09:33

نخست وزیر عراق حمله نیروهای امنیتی به شهر فلوجه در استان الانبار را بعید دانست و گفت که به عشایر فرصت داده شده تا افراد مسلح وابسته به شبکه تروریستی القاعده را بیرون کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "نوری مالکی" تاکید کرد که می خواهد جلوی قربانی شدن افراد در این شهر را بگیرد، و به عشایر زمان بدهد تا افراد مسلح را بیرون کنند.
وی با اشاره به مشقت ها و مشکلات مردم شهر فلوجه گفت: ما می خواهیم به حضور مسلحانه در این شهر بدون ریخته شدن خون پایان دهیم، زیرا اهالی شهر فلوجه درد و رنج زیادی به جان خریده اند.
عناصر مسلح و اعضای گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) وابسته به القاعده از حدود 2 هفته پیش شهر فلوجه و بخش هایی از شهر رمادی نزدیک این شهر را به کنترل خود درآوردند.
نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد، به مردم شهر فلوجه اطمینان داده است که نیروهای ارتش به این شهر حمله نخواهد کرد اما درعین حال ضرورت بازپس گیری فلوجه از افراد مسلح را به آنها ابلاغ کرده است.
نیروهای امنیتی و عشایر عراقی که از آغاز عملیات ارتش عراق در استان الانبار همکاری کاملی با ارتش داشته اند، هفته گذشته موفق شدند کنترل شهر رمادی مرکز استان الانبار در همسایگی سوریه را بار دیگر بدست بگیرند.
نوری مالکی با اشاره به "همکاری خوب اعضای عشایر فلوجه" افزود: نیروهای ارتش به محاصره شهر فلوجه ادامه خواهند داد، تا اینکه افراد مسلح نتوانند از این شهر به عنوان پایگاهی برای حملات خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه "برای دولت عراق زمان مهم نیست" گفت: مهم آن است که شهر فلوجه هدف قرار نگیرد و افراد بی گناه توسط این جنایتکارها به قتل نرسند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها