تاکید دوباره مالکی بر اخراج سریع منافقین

تاکید دوباره مالکی بر اخراج سریع منافقین
سه شنبه 24 دی 1392 - 10:41

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت بغداد برای اخراج کردن عناصر گروهک تروریستی منافقین از خاک این کشور "در اسرع وقت"، تلاش می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نوری مالکی عصر دوشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در بغداد درعین حال، این سازمان را مسئول طولانی شدن وجود عناصر این گروهک در خاک عراق دانست. 

مالکی در پاسخ پرسشی در این باره اظهار داشت: ما بار دیگر درخواست خود از سازمان ملل درخصوص ضرورت انتقال عناصر سازمان خلق (گروهک منافقین) از خاک عراق (به خارج از این کشور) را مطرح کردیم و باقی ماندن این عناصر در عراق، هزینه بسیاری بر ملت ما تحمیل کرده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که حضور منافقین در عراق، بر اساس همه معیارها و مقررات، غیرقانونی است و مردم از حضور آنها ناراضی هستند.

نوری مالکی همچنین از ارسال دعوتنامه برای برگزاری کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در روزهای آینده خبر داد و افزود: تروریسم یک خطر بزرگ، نه فقط برای عراق، بلکه برای منطقه به شمار می رود.

وی افزود: این موضعگیری همسو با دعوت عراق در روزهای آینده برای برگزاری اجلاس بین المللی صورت می گیرد، زیرا معتقدیم که تروریسم خطری است که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها