هفتاد ورزشکار زندانی در کشور 600 هزار نفری!

هفتاد ورزشکار زندانی در کشور 600 هزار نفری!
سه شنبه 24 دی 1392 - 11:37

بیش از 70 ورزشکار بحرینی از فوریه 2011 تاکنون بازداشت و مجموعاً به 634 سال حبس محکوم شده اند و تعدادی از آنها نیز منتظر صدور احکام جداگانه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، کمیته دفاع از ورزشکاران زندانی بحرین با اعلام این خبر افزود: تعداد واقعی ورزشکاران زندانی بیش از آمار فوق است و این آمار اولیه از ورزشکاران زندانی است.

این کمیته در ادامه بر لزوم جلوگیری از تعرض نیروهای امنیتی به ورزشکاران عضو تیم های ملی که "ذخایر ملی" هستند، تأکید کرد و افزود: به عنوان مثال دستگاه قضایی بحرین حکم حبس حکیم العریبی بازیکن تیم ملی فوتبال را صادر کرده است.

گفتنی است بر اساس آمار رسمی سال 2011، تعداد کل جمعیت بحرین بیش از 1 میلیون و دویست هزار نفر است که از این تعداد تنها 568 هزار نفر تبعه بحرین هستند.

کمیته دفاع از ورزشکاران زندانی افزود: احمد حمزه بازیکن تیم ملی هندبال، علی مرهون و یونس عبدالکریم بازیکنان تیم ملی والیبال و علی حسن علی بازیکن تیم ملی والیبال نوجوانان بحرین نمونه های دیگر ورزشکاران زندانی هستند ورزشکارانی که هر کشوری به داشتن آنها افتخار می کند و ما خواهان آزادی آنان هستیم.

بنا بر اعلام این کمیته، احکامی که برای تعداد زیادی از ورزشکاران زندانی صادر شده، سنگین است و دولت باید عدم بدرفتاری با ورزشکاران را از جمله احمد العصفور بازیکن تیم ملی والیبال و برادرش جعفر بازیکن تیم ملی والیبال جوانان را تضمین کند ورزشکارانی که دغدغه آنها ارتقای جایگاه ورزش کشورشان است.

کمیته دفاع از ورزشکاران زندانی افزود: ورزشکاران با هدف فشار بر مخالفان بازداشت می شوند و مشخص نیست که اگر ورزشکاران آزاد نشوند، وضعیت ورزش بحرین چگونه خواهد شد.

کمیته مذکور تاکید کرد: باید به مراکز و سازمان های حقوقی اجازه داده شود که از زندان ها بازدید کنند و اوضاع زندانیان و از جمله ورزشکاران را انعکاس دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها