ده‌ها کشته در تازه‌ترین درگیری داعش با دیگر تروریستها

ده‌ها کشته در تازه‌ترین درگیری داعش با دیگر تروریستها
سه شنبه 24 دی 1392 - 12:47

دست‌کم 46 تروریست عضو گروهک "احرار الشام " در درگیری با گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نزدیکی منطقه الکنطری در شمال شهر الرقه در استانی به همین نام در شمال سوریه کشته شدند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (مخالف دولت) اعلام کرد : درگیری احرار الشام و داعش هنگام حرکت اعضای احرار الشام از استان الرقه به سوی استان الحسکه آغاز شد و تاکنون سرنوشت ده ها عضو دیگر احرار الشام نامعلوم است و درگیری بین دو طرف در استان الرقه همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که درگیری های سنگین بین داعش و جبهه النصره در مناطق اطراف شهر الرقه نیز همچنان ادامه دارد و داعش با گلوله تانک منطقه الرمیله را زیر آتش گرفته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از درگیری داعش با دیگر گروه های مسلح در استان حمص در مرکز سوریه خبر داد و اعلام کرد: داعش حداقل 14 عضو دیگر گروه های مسلح را پس از درگیری های سنگین در چند کیلومتری شهر السخنه استان حمص اعدام کرد.

منابع خبری مخالف نظام سوریه اعلام کردند: گروه های مسلحی که با داعش می جنگند، شهر جرابلس استان حلب در شمال غرب سوریه را پس از درگیری های سنگین به کنترل خود درآوردند و 70 عضو داعش در این درگیری ها اسیر شدند و بقیه نیروهای داعش نیز در مرکز فرهنگی محاصره شده اند.

ائتلاف تروریستی "جبهه اسلامی" که شامل چند گروه مسلح از جمله احرار الشام است ، برای دومین هفته پیاپی درگیر جنگ با داعش است و گفته می شود که این درگیری ها همچنان ادامه خواهد دارد .
درگیری های مسلحانه سنگین جبهه اسلامی و داعش با یکدیگر در شمال ، شرق و غرب سوریه تاکنون صدها کشته و زخمی از دو طرف برجای گذاشته است .
خبرگزاری رسمی دولتی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد: ارتش سوریه مانع نفوذ تروریست ها به مناطق مسکونی شهر حلب قدیم شد و بسیاری از مخفیگاه ها و انبار اسلحه و مهمات آنها را در استان های حلب ، حماه و درعا منهدم کرد.

ارتش سوریه همچنین مانع حمله تروریست ها به روستاهای ابوالعلایا و الحصویه در استان حمص در مرکز این کشور شد و تعدادی از آنها را کشت و زخمی کرد و یک تونل را در شمال اردوگاه الیرموک کشف کرد که تروریست ها از این تونل برای تردد و انباشت اسلحه استفاده می کردند.

ارتش همچنین در حومه شهر اللاذقیه در غرب سوریه یک سکوی پرتاب موشک و یک انبار مهمات را منهدم کرد و تعداد زیادی تروریست را که اکثر آنها اتباع خارجی بودند، به هلاکت رساند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها