سلاح ناشناخته مزدوران آل خلیفه در بحرین

سلاح ناشناخته مزدوران آل خلیفه در بحرین
سه شنبه 24 دی 1392 - 18:35

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه برای سرکوب مردم بحرین نوعی مهمات جدید را علیه شهروندان به کار می گیرند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت جمعیت وفاق بحرین تأکید کرد که مزدوران آل خلیفه اخیرا این نوع مهمات و سلاح جدید و ناشناخته را علیه معترضان شرکت کننده در تظاهرات منطقه ستره به کار برده اند.

آل خلیفه در طول سه سال سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین از انواع سلاح های کشنده، و غیر مجاز استفاده کرده و از سوی دیگر مهمات مجاز در برخورد با معترضان را نیز به شیوه های غیر مجاز به کار برده است؛ مانند استفاده بیش از حد از گاز اشک آور، شلیک مستقیم گاز اشک آور از فاصله نزدیک و پرتاب گاز اشک آور در محیط های سربسته و محدود مثل منزل های مسکونی شهروندان.

استفاده از گازهای سمی علیه معترضان مسالمت آمیز بحرینی تاکنون چندین کشته و مجروح برجای گذاشته است. تنفش این گازها اثرات جبران ناپذیری بر دستگاه تنفسی انسان می گذارد.

سوء استفاده آل خلیفه از گاز اشک آور به جایی رسید که کره جنوبی به عنوان یکی از صادرکننده های عمده این ماده شیمیایی، درپی موج اعتراضات سازمان های حقوقی، فروش این گاز سمی را به بحرین، متوقف کرد.

استفاده از سلاح ساچمه زنی مورد استفاده در شکار نیز از دیگر تخلفات غیر انسانی ماموران امنیتی بحرین در برخورد با معترضان است.بمب های صوتی که زخم های عمیق و آزاردهنده ای ایجاد می کنند، نیز از جمله سایر سلاح های مورد استفاده رژیم بحرین علیه شهروندان بی دفاعی است که خواهان برقراری دمکراسی هستند.

استفاده از این گونه سلاح های غیر مجاز تاکنون تعداد زیادی از مردم بحرین را به شهادت رسانده است.

حال نوبت به این سلاح ناشناخته رسیده است، به گفته شاهدان عینی این نوع مهمات شبیه نوعی خاص از بمب دست ساز است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها