ناآرامی در سودان جنوبی 200 تن دیگر را به کام مرگ فرستاد

ناآرامی در سودان جنوبی 200 تن دیگر را به کام مرگ فرستاد
چهارشنبه 25 دی 1392 - 12:15

یک منبع رسمی در دولت سودان جنوبی از کشته شدن 200 نفر از شهروندان این کشور بر اثر غرق شدن کشتی خبر داد؛ این افراد از بیم درگیری‌های مسلحانه اخیر در حال فرار از طریق رود نیل بودند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سروان "اکر" سخنگوی ارتش جنوب سودان گفت: بیشتر کشته ها در حادثه غرق شدن این کشتی، زن و کودک هستند.
این فاجعه در حالی رخ داد که جنگ داخلی در 75 کیلومتری شمال جوبا پایتخت سودان جنوبی در حال وقوع است.
درگیری میان نیروهای "سالوا کر میریادت" رئیس جمهور سودان جنوبی و طرفداران مسلح "ریاک مشار" از صبح چهاردهم ژانویه در شهر ملکال مرکز استان نفت خیز نیل علیا آغاز شد.
گروههای مخالف سالوا کر پس از مدت کوتاهی از آغاز درگیریها، از تسلط بر ملکال خبر دادند، اما ارتش این شهر را دوباره به کنترل خود در آورد.
"مارتین نسیرکی"سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی جدید در نیویورک گفت: درگیری ها نزدیک اردوگاه بین المللی آوارگان در ملکال با سلاح های سنگین و تانک انجام می شود.
وی افزود: شماری از شهروندان پناهنده در این اردوگاه به ضرب گلوله های سرگردان مجروح شدند.
نسیرکی تاکید کرد بر اثر درگیری های اخیر تعداد پناهندگان به این اردوگاه المللی در ملکال دو برابر شده یعنی به حدود 20 هزار نفر رسیده است.
همچنین بنا بر اعلام سخنگوی سازمان ملل متحد حدود 355 هزار نفر در سودان جنوبی از زمان شروع درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و مخالفان در یک ماه پیش، بی‌خانمان شده اند.
سودان جنوبی سال 2011 از سودان اعلام استقلال کرد. سالوا کر رییس جمهور سودان جنوبی، می گوید نیروهای وفادار به ریک ماچار علیه دولت وی کودتا کرده‌اند که همین مساله در نیمه ماه دسامبر، منجر به شروع درگیری‌ها در جوان‌ترین کشور جهان شده است.
پس از گذشت دو سال و شش ماه از استقلال سودان جنوبی که به دنبال جنگ داخلی طولانی مدت علیه خارطوم (پایتخت سودان) صورت گرفت؛ از پانزدهم دسامبر، نیروهای شورشی طرفدار ماچار، معاون برکنار شده رییس جمهور سودان جنوبی، به درگیری های مسلحانه با نیروهای طرفدار "سالوا کر" رییس جمهور این کشور روی آوردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها