سخن اندیشمند عرب درباره جزایر ایران، سران بحرین را عصبی کرد

سخن اندیشمند عرب درباره جزایر ایران، سران بحرین را عصبی کرد
چهارشنبه 25 دی 1392 - 14:55

سخنان "محمد حسنین هیکل" اندیشمند و تاریخ‌دان برجسته عرب درباره جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران، باعث خشم شدید مسئولان بحرینی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حسنین هیکل چند روز پیش در مصاحبه با شبکه مصری "سی بی سی" گفته بود، درخواست‌های کنونی امارات درباره جزایر ایران، با انگیزه‌های سیاسی مطرح می‌شود.
"خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین که به نظر می‌آید از سخنان این تاریخ‌دان مشهور عرب خشمگین شده است، در صفحه توییتر خود نوشت: "اگر هیکل مدرکی برای اثبات ادعاهای خود درباره بحرین و این جزایر دارد، آن را اعلام کند و گرنه باید ساکت شود."
"عبدالجلیل العویناتی" عضو مجلس مشورتی بحرین نیز در مقاله ای در روزنامه الوطن بحرین از هیکل انتقاد و او را به "گرفتن پول از ایران" متهم کرد. !!
وی در این مقاله با عنوان «زمانی که محمد حسنین هیکل به خاطر مقداری پول دروغ می گوید» این اندیشمند برجسته را متهم کرد که وقتی که در روز درباره وحدت عربی می نویسد و شب علیه آن توطئه می کند، در توهم نفوذ و قدرت به سر می برد. !!
العویناتی در ادامه با توهین به این تاریخ‌دان مشهور نوشت: "آنچه حسنین هیکل درباره بحرین و امارات گفته، برای تأیید این مسأله کافی است که او نه تنها پا به سن گذاشته، بلکه به مرحله خرفتی هم رسیده است."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها