هدف ظریف از سفر به دمشق چه بود؟

هدف ظریف از سفر به دمشق چه بود؟
چهارشنبه 25 دی 1392 - 16:35

دمشق، العالم - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به لبنان،عراق و اردن و رایزنی در خصوص راهکارهای مقابله با گروه های مسلح و تندرو، برای هماهنگی مواضع و اقدامات لازم و موثر علیه تروریسم در سوریه و عراق، صبح امروز (چهارشنبه) به دمشق سفر کرد.

حسام زیدان خبرنگار العالم در دمشق گزارش داد: سفر امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دمشق در مرحله ای بسیار مهم و در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو 2 برای حل سیاسی بحران سوریه، و بعد از سفر به چند کشور همسایه سوریه انجام می شود. این در حالی است که مقامات ایران تاکید دارند که در این کنفرانس باید راه حل دیپلماتیک براساس دیدگاه ملت سوریه به دست آید.

این سفر همچنین در حالی انجام می شود که نیروهای امنیتی عراق با همکاری ارتش، درگیر جنگ علیه تندروها در مناطق الانبار و مرزهای سوریه و مبارزه با ارسال سلاح و افراد مسلح به سوریه هستند.

خبرنگار العالم افزود: سفر ظریف به دمشق همچنین بعد از هماهنگی تلاش ها در کشورهای همسایه و اندکی قبل از نشست ژنو 2 و در چارچوب تلاش سازنده برای بازگرداندن آرامش به دمشق از طریق توافق با کشورهای همسایه براساس دیدگاه ملت سوریه انجام می شود.

ظریف در این سفر با بشار اسد، رییس جمهور، ولید المعلم وزیر امور خارجه و همچنین رییس مجلس سوریه دیدار کرده و درباره اهداف سفر منطقه ای خود کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

خبرنگار العالم درباره تحولات سوریه نیز گفت: درگیری بین گروههای مسلح در شمال سوریه در چند جبهه ادامه دارد که مهم ترین آن ها ورود کامل گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) به شهر الرقه و بیرون راندن سایر گروههای مسلح به ویژه تیپ احرار الرقه است که در محله الرمیله مستقر بودند.

وی تاکید کرد: درگیری بین گروههای مسلح و داعش در محورهای شمالی و شمال شرقی در حلب بعد از ورود داعش به شهر الباب در 30 کیلومتری حلب ادامه یافت و منابع محلی شماری از غیرنظامیان و عناصر گروههای مسلح را به دلایل مختلف اعدام کردند.

همچنین عناصر داعش برای محاصره و فشار بر روستاهای مجاور، از انتقال آرد از جنوب شرقی الباب به مناطق دیگر جلوگیری کردند.  

بنابر گزارش خبرنگار العالم، درگیری ها میان گروه های مسلح و تروریستی در چند منطقه ادلب از جمله سراقب و سلقین ادامه دارد. این مناطق آخرین پناهگاه های داعش به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد که گروههای مسلح این مناطق را محاصره کرده اند تا بتوانند عناصر داعش را بیرون برانند. پیش از این داعش مناطق مهمی (به ویژه مناطق حارم و الداره در مرز ترکیه) را از دست داده است. 

-15-10:52 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها