مخالفت راهپیمایان فلسطینی با ‌پیشنهادهای کری

مخالفت راهپیمایان فلسطینی با ‌پیشنهادهای کری
چهارشنبه 25 دی 1392 - 19:59

مردم کرانه باختری، با تظاهرات در شهر رام الله، مخالفت خود را با پیشنهادهای وزیر امور خارجه آمریکا درباره روند سازش اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دستکم 200 تن از مردم فلسطین در کرانه باختری، روز چهارشنبه به دعوت گروه های ملی و اسلامی فلسطین با برگزاری تظاهرات درشهررام الله، به پیشنهادهای "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا درباره روند سازش واکنش نشان دادند و این پیشنهادات را به مثابه نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر فلسطین دانستند.
تظاهر کنندگان فلسطینی پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن نوشته شده بود " فوری، دست از مذاکرات سازش بکشید و موضوع را به سازمان ملل ارجاع دهید".
"عصام بكر" هماهنگ کننده گروه های ملی واسلامی برای برگزاری این تظاهرات، گفت: جان کری با پیشنهادهای خود، سعی می کند به جای پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل، آن را برقرار نگه دارد و در عوض تشکیلات خودگردان را تحت فشار قرار می دهد تا بتواند از فلسطینی ها امتیازات بیشتری بگیرد.
وی افزود: بر اساس پیشنهادهای آمریکا، موضوع قدس و بازگشت آوارگان از دستور کار مذاکرات سازش خارج می شود و رژیم اشغالگر اسرائیل در مرزهای اردن و فلسطین بجا می ماند و به این ترتیب، امکان هرگونه سازش در منطقه از بین می رود.
"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از ژوئیه گذشته، به منظور ایجاد توافقی بر سر راه حل نهایی، مذاکراتی میان دو طرف فلسطيني و صهیونیستی برگزار کرده است.
به موجب توافقی که جان کری با دو طرف فلسطینی و صهیونیست به آن دست یافته است، تلاش های وی برای دستیابی به این توافق، از زمان شروع مذاکرات، 9 ماه خواهد بود و بدین ترتیب این مهلت درماه آوریل آتی به پایان می رسد.

پربیننده ترین خبرها