پسر قرضاوی ممنوع‌الخروج است

پسر قرضاوی ممنوع‌الخروج است
چهارشنبه 25 دی 1392 - 21:45

مقامات مصری از خروج پسر یوسف قرضاوی از خاک مصر جلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مسئولان فرودگاه قاهره به علت قرار داشتن نام عبدالرحمن یوسف قرضاوی در لیست افراد ممنوع الخروج، از سفر وی به خارج از مصر جلوگیری کردند.

شبکه مصری "النیل" با اعلام این خبر افزود: پس از پایان مراحل اجرایی خروج از گمرک و آماده شدن مسافران برای ورود به هواپیمایی که از قاهره عازم نیویورک بود، پسر قرضاوی با دیدن افسر اداره گذرنامه که نام وی را در لیست افراد ممنوع الخروج اعلام کرد، غافلگیر شد.

دراین گزارش آمده است که بعد از اطلاع پسر قرضاوی از این موضوع، چمدان ها و لوازم وی به او تحویل داده شد و اجازه یافت که بخش گمرک فرودگاه را ترک کند، زیرا قرار داشتن نام فرد در لیست افراد ممنوع الخروج ، لزوماً به معنای بازداشت و احضار او به مراجع ذیربط نیست.

عبدالرحمن قرضاوی با درج مطلبی در صفحه رسمی خود در تویتر نوشته که به دلایل نامشخص از سفر وی به نیویورک جلوگیری شده است.

وی گفته است که با هدف شرکت در چند همایش در برخی از ایالت های آمریکا قصد سفر به نیویورک را داشته است و همه اقدامات قانونی لازم را دراین خصوص انجام خواهد داد.

عبدالرحمن یوسف القرضاوي که بعد از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر، به مخالفت با مسئولان مصری مشهور شده است، به عنوان هماهنگ کننده ستاد البرادعی در سال 2011 فعالیت داشته، اما درخصوص هیچ موضوع یا اتهامی تحت تعقیب نیست.

مصر به طور رسمی از قطر و اینترپل درخواست کرده بود که شيخ يوسف قرضاوي را در ارتباط با اتهام وی درخصوص یورش به زندان درجریان انقلاب 25 ژانویه 2011 بازداشت کنند و به مسئولان مصری تحویل دهند.

محمد مرسي رئیس جمهوری برکنار شده مصر و برخی دیگر از مسئولان گروه اخوان المسلمین و دیگر گروه های اسلامی در ارتباط با این قضیه متهم شده اند.

این تحولات درحالیست که مردم مناطق مختلف مصر امروز برای دومین روز متوالی برای رای دادن به پیش نویس قانون اساسی جدید مصر به پای صندوق های رای رفتند.

انتظار می رود که با وجود تحریم همه پرسی قانون اساسی از سوی طرفداران محمد مرسی، مردم مصر به قانون اساسی جدید رای مثبت دهند.

پیش نویس قانون اساسی جدید مصر، جایگزین قانونی خواهد شد که در دوره حکومت مرسی تهیه شد و با 64 درصد آرای مردم به تصویب رسید، ولی میزان مشارکت مردم در همه پرسی آن قانون، 33 درصد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها