همراهی معاون نخست وزیر عراق با تروریست ها!

همراهی معاون نخست وزیر عراق با تروریست ها!
پنج‌شنبه 26 دی 1392 - 12:51

العالم - معاون نخست وزیر عراق که در صدر هیاتی در آمریکا به سر می برد، از سران ایالات متحده خواست تا ضمن دخالت مستقیم در فرایند سیاسی کشورش، فروش اسلحه به ارتش عراق به منظور مبارزه با تروریسم را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح المطلک" که به واشنگتن رفته در مقاله ای که روزنامه "وال استریت ژورنال" آن را منتشر کرده از دولت اوباما خواسته است که به صورت مستقیم در فرایند سیاسی عراق دخالت کرده و دست از حمایت دولت نوری مالکی بردارد.

المطلک همچنین از دولت آمریکا خواست تا با اعمال فشار، نخست وزیر عراق را به بازنگری در ساختار ارتش این کشور بر اساس معیارهای قومی وادار کند تا برای اهل تسنن، اهل تشیع و کردها سهمیه های جداگانه در نظر بگیرد.

مقام های عراقی در باره انتشار مقاله مذکور و تایید یا رد محتوای آن تاکنون اظهار نظر نکرده اند.

در بیانیه ای که از سوی دفتر المطلک منتشر شده و سومریه نیوزآن را منتشر کرده آمده است: معاون نخست وزیر عراق در واشنگتن نشستی با "جان مک کین" عضو مجلس سنای آمریکا و ملاقاتی نیز با مشاور امنیت ملی ایالات متحده در کاخ سفید داشته که آن روابط دوجانبه میان دو کشور با تاکید بر اوضاع عراق و چالشهای فراروی آن در جریان مبارزه با تروریسم، پیشبرد فرآیند سیاسی، برقراری آشتی ملی و ایجاد تفاهم میان گروههای مختلف سیاسی بررسی شده است.

این بیانیه به نقل از المطلک می افزاید: ملت عراق و نیروهای امنیتی آن توان لازم برای مبارزه با تروریسم را دارند، خصوصا مردم الانبار و عشایر اصیل آن که از دیرزمان نحوه مبارزه با گروههای تروریستی را آموخته اند.

وی همچنین آمریکا را به دلیل آن که بسیاری از بحران های امروز عراق نتیجه سوء مدیریت و رفتار آمریکایی هاست، در مورد عراق دارای مسوولیت تاریخی، امینتی و اخلاقی دانست.

المطلک همچنین در ملاقات های خود، پرونده استان الانبار و عملیات امنیتی درحال اجرا در آن، تظاهرات مردم به مدت یکسال کامل و خواسته هایی که در این اعتراضات مطرح کردند و نیز اقدامات دولت و پارلمان عراق در قبال آن درخواست ها را مطرح نمود.

معاون نخست وزیر عراق در راس یک گروه از نمایندگان پارلمان این کشور از جمله "عزت الشابندر" و "شیروان الوائلی" به واشنگتن رفته و قرار است این هیات با دیگر مسوولان آمریکایی درباره بحران سیاسی عراق و زمینه سازی برای انتخابات قانونی این کشور که در ماه آوریل آینده برگزار می شود، مذاکره کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها