ارتش رژیم صهیونیستی حمله به لبنان را تمرین کرد

ارتش رژیم صهیونیستی حمله به لبنان را تمرین کرد
پنج‌شنبه 26 دی 1392 - 13:23

العالم - ارتش رژیم صهیونیستی در رزمایش گسترده ای در مناطق هم مرز با جنوب لبنان با حمایت جنگنده های اف 16 حمله زمینی به جنوب لبنان را تمرین کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: تیپ گفعاتی از دو ماه پیش تا کنون رزمایش گسترده ای در تپه های جولان در شمال اسرائیل آغاز کرده است.

در این رزمایش جنگنده های اف 16 ارتش با پرواز بر فراز اراضی دشمن فرضی زمینه را برای حمله زمینی نیروهای پیاده نظام مساعد کرد. نیروهای گفعاتی پس از گذشت دو سال برای برگزاری این مانور از جنوب اسرائیل به شمال آمدند.

"لیران حجبی" فرمانده گردان "تسبار" در تیپ گفعاتی در این راستا گفت: این تیپ از مرزهای غزه و منطقه جنوبی برای آماده سازی و آشنایی با شرایط شمال اسرائیل به منطقه جولان آمد.

وی افزود: این منطقه از لحاظ پستی و بلندی و شرایط طبیعی دیگر  بسیار شبیه جنوب لبنان است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: در این رزمایش پس از حملات هوایی جنگنده های اسرائیل به  واحدهای توپخانه و زرهی و پیاده نظام و دیگر هدفها در اراضی دشمن، نیروهای گفعاتی خود را برای حمله زمینی آماده می کنند. برای رویارویی با حملات  دشمن تنها هدف قرار دادن مواضع آن با حملات هوایی کافی نیست و این امر مستلزم حملات زمینی است.

پربیننده ترین خبرها