سیاستمدار لبنانی:

انفجار هرمل با دستگیری ماجد الماجد در ارتباط است

انفجار هرمل با دستگیری ماجد الماجد در ارتباط است
پنج‌شنبه 26 دی 1392 - 21:10

العالم - رئیس حزب جریان عربی لبنان، انفجار شهر "هرمل" را با دستگیری "ماجد الماجد" سركرده سعودی گروهک تروریستی "عبدالله عزام" و معاونش مرتبط دانست.

"شاکر البرجاوی" شامگاه پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به انفجار تررویستی صبح امروز در مقابل فرمانداری شهر هرمل در شمال شرقی لبنان اظهار داشت: تروریست‌ها امروز شماری از غیرنظامیان بی گناه را به خاک و خون کشیدند تا که بگویند در صحنه حضور دارند و به تروریسم و کشتن غیرنظامیان و ضربه زدن به صلح و آرامش داخلی در لبنان ادامه می‌دهند.
وی با تاکید بر این که انفجار امروز شهر هرمل بیانگر ورشکستی و درماندگی تروریست ها است، افزود: وقتی تروریست ها یک عامل انتحاری را نه برای کشتن نظامیان یا سیاستمداران بلکه برای به خاک و خون کشیدن مردم عادی استخدام می کنند، این امر نشان از ورشکستی و درماندگی تروریست ها دارد.
در اثر انفجار تروریستی امروز شهر هرمل، 4 نفر کشته و 25 نفر نیز مجروح شدند.
البرجاوی با توصیف اوضاع نامناسب کنونی لبنان و منطقه، بیان داشت: این وضعیت ایجاب می کند که همه لبنانی‌ها برای از بین بردن شکاف و دو دستگی‌های سیاسی تاش بیشتری کنند تا بستر مناسب برای  تروریست‌ها و اقدامات آنها فراهم نشود.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از سیاستمداران جریان 14مارس در لبنان در نتیجه این شکاف و دو دستگی تلاش کرده‌اند که از عامل مذهب برای کسب تقویت موضع خود استفاده کنند.
رئیس حزب جریان عربی لبنان همچنین با اشاره به بازداشت روز گذشته معاون ماجد الماجد سرکرده گروهک تروریستی "عبدالله عزام" گفت: عملیات امنیتی ارتش لبنان در خارج کردن تروریست ها از مخفیگاه های خود در حال ثمر دادن است.
ماجد الماجد سرکرده گروهک تروریستی "عبدالله عزام" بود که حدود 2 هفته پیش در لبنان دستگیر و به طرز مشکوکی در بازداشتگاه جان داد؛ گروهک تروریستی عبدالله عزام مسئولیت 2 انفجار تروریستی 2 ماه پیش در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران را که موجب شهادت 25 نفر و زخمی شدن دهها نفر شد، به عهده گرفته بود.
البرجاوی با اشاره به کانون تروریست ها و تحرکات آنها در بخش های از مناطق لبنان از اردوگاه عین الحلوه در جنوب گرفته تا شهر طرابلس در شمال، اظهار داشت: تروریست ها اخیرا نیز برای خود در منطقه بقاع غربی مواضع ایجاد کرده اند.
البرجاوی در عین حال خواستار پایان شکاف و دو دستگی سیاسی در لبنان و توافق همه گروه ها در زمینه تامین امنیت لبنان و مقابله با تروریسم شد که به اولویت نخست همه جهان تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: تروریسم امروز مرز و محدوده نمی شناسد و از مصر گرفته تا سوریه و لیبی و عراق و لبنان و نظایر آن را هدف قرار می دهد.
البرجاوی همچنین از همه نیروها و جریان های سیاسی لبنان خواست تا به سرعت دولت جدید را تشکیل دهند و چتر حمایت سیاسی برای دستگاههای امنیتی لبنان ایجاد کنند تا آنها بتوانند به ماموریت خود در هدف قرار دادن کانون‌های تروریستی و مناطق تروریست خیر عمل کنند تا آن مناطق پایگاهی برای حمله به شهروندان لبنانی نشود.
رئیس حزب جریان عربی لبنان با اشاره به برخی تلاش ها برای فتنه انگیزی میان اهل تسنن و شیعیان لبنان نیز گفت: ملت لبنان با وجود همه مشکلات و انفجارهای اخیر روی داده در کشور وارد درگیری های مذهبی نمی شوند و دشمنان نمی توانند در بین آنها فتنه انگیزی کنند.
البرجاوی با اشاره به احساس خطر کشورهای ترکیه، روسیه و اردن از تروریسم، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم نیاز به افزایش تلاش دارد زیرا لبنان به تنهایی نمی تواند آن را انجام دهد بلکه نیاز به همکاری منطقه ای و بین المللی در این زمینه است.

MKH-16-14:32

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها