سرنوشت مبهم دو شهروند ربوده شده در بحرین

سرنوشت مبهم دو شهروند ربوده شده در بحرین
پنج‌شنبه 26 دی 1392 - 22:20

العالم - جمعیت وفاق بحرین از سرنوشت نامعلوم 2 شهروند بحرینی که چند روز پیش توسط ماموران رژیم آل خلیفه دستگیر و با مکان نامعلومی انتقال یافتند ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق بحرین با درخواست از کمیته بین المللی صلیب سرخ و کارگروه ویژه آدم ربایی سازمان ملل متحد برای اجبار رژیم آل خلیفه به مشخص کردن سرنوشت 2 شهروند بحرینی، اعلام کرد: نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه هشت روز پیش "فاضل عباس" و "صادق العصفور" را با شلیک گلوله بازداشت کردند و ماموران این رژیم همچنان از مشخص کردن سرنوشت و وضعیت آنها امتناع می کند و این در حالی است که نگرانی ها درباره به خطر افتادن جان آنها هر روز بیشتر می شود.
کمیته امور آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق ملی بحرین اعلام کرد: این دو شهروند بحرینی در منطقه المرخ در غرب منامه – پایتخت – بازداشت شدند و خانواده آنها نگران سلامتی آنها هستند و تلاش ها برای پی بردن به وضعیت آنها بی نتیجه بوده است.
این کمیته می افزاید: این دو شهروند بحرینی در هنگام بازداشت به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه زخمی شده و خانواده هایشان از محل بازداشت و وضعیت آنها بی اطلاع هستند.
مشخص نکردن سرنوشت و وضعیت این دو شهروند بحرینی که غیرانسانی و غیرقانونی بازداشت شدند، بیانگر اذعان غیرعلنی رژیم آل خلیفه به جرایم خود است و نشان می دهد که این رژیم از فاش شدن جرایمش واهمه دارد.
جمعیت وفاق ملی اعلام کرد که مقامات و عوامل رژیم آل خلیفه از ارائه هر گونه اطلاعاتی به خانواده های فاضل عباس و صادق العصفور امتناع می کنند در حالی که خانواده های آنها به مراکز پلیس و بیمارستان های مختلف مراجعه کرده اند. فاش نکردن اوضاع عباس و العصفور نشان می دهد که عوامل رژیم آل خلیفه در پنهان کردن جرایم خود با یکدیگر همدست و هماهنگ هستند و این رژیم باید مسئولیت ناشی از هر گونه خطر احتمالی را که ممکن است برای بازداشت شدگان به وجود بیاید، به عهده بگیرد.
کمیته امور آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق ملی از همه سازمان های حقوقی خواست که برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در بحرین تلاش کنند و مانع انتقام گرفتن رژیم آل خلیفه از مخالفان دمکراسی خواه شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها