آشکار شدن روابط پنهانی شیخ عرب با رژیم اسرائیل؛

هیئت بلندپایه رژیم اسرائیل به امارات می رود

هیئت بلندپایه رژیم اسرائیل به امارات می رود
جمعه 27 دی 1392 - 08:34

با آشکار شدن جنبه های دیگری از روابط پنهانی رژیم اسرائیل و شیخ نشین های عرب حوزه خلیج فارس، مشاور رسانه ای سلیوان شالوم وزیر انرژی رژیم اسرائیل اعلام کرد که شالوم در صدر هینتی بلندپایه امروز جمعه برای شرکت در کنفرانسی تخصصی درباره انرژی های تجدید پذیر وارد امارات می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه دوم تلویزیونی رژیم اسرائیل به نقل از مشاور رسانه ای شالوم افزود: قرار است شالوم به همراه دو تن از مشاوران خود و مسئولان وزارت خارجه و برخی از نمایندگان بخش خصوصی در کنفرانس انرژی های تجدید پذیر شرکت کنند.

مشاور شالوم گفت: این کنفرانس که به دعوت آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در ابوظبی بود، شرکت خواهد کرد. شالوم که وابسته به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو است، در چندین پست وزارتی ائتلاف حاکم مشغول به فعالیت بوده است.

این سفر شاید اشاره ای به بهبود روابط رژیم اسرائیل از یک سو و کشورهای عرب خلیج فارس از سوی دیگر باشد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص ماه مه گذشته نوشت: اسرائیل هزینه لازم برای گشودن دفتر نمایندگی در یکی از کشورهای عرب خلیج فارس را تخصیص داده است. این روزنامه در آن زمان به نام این کشور عرب اشاره ای نکرده بود.

این اولین سفررسمی یک مسئول بلندپایه رژیم اسرائیل  پس از گذشت چهار سال از ترور "محمود المبحوح"  فرمانده نظامی برجسته جنبش حماس در دبی خواهد بود. سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل در آن زمان متهم به ترور محمود المبحوح شد.

به نوشته پایگاه الوطن، امارات با رژیم اسرائیل روابط پنهانی دارد و گزارشهای زیادی از سفر مسئولان اسرائیلی به امارات وجود دارد.

این پایگاه افزود: مطبوعات رژیم اسرائیل نیز چند ماه پیش از سفر رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل به ابوظبی دو روز پس از اقدام ارتش مصر در عزل محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور از قدرت خبر داده بودند.

به نوشته پایگاه الوطن، میهمانان اسرائیلی در کنفرانس های برگزار شده در دوبی شرکت می کنند و اخیرا نیز یکی از فیلم های ساخت رژیم اسرائیل در یکی از جشنواره های سینمایی دبی مورد تجلیل قرار گرفت؛ با وجود اینکه این فیلم ادعا می کند؛ فلسطینیان هیچ گونه حقوقی در سرزمین خود ندارند.

شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل نیز پیشتر از طریق ویدئو کنفرانس برای مسئولان کشورهای عربی در ابوظبی سخنرانی کرد.

پایگاه فلسطین الان نیز نوشت که امارات چند روز پیش مرگ آریل شارون نخست وزیر رژیم اسرائیل ملقب به جنایتکار صبرا و شتیلا را به این رژیم تسلیت گفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها