تشدید درگیری‌ تروریست‌ها و عقب‌نشینی داعش از سراقب

تشدید درگیری‌ تروریست‌ها و عقب‌نشینی داعش از سراقب
جمعه 27 دی 1392 - 17:19

در حالی که درگیری داخلی گروهک های افراطی و تروریستی در ریف حلب ادامه دارد، عناصر گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (‌داعش) پس از نبردهای شدید با دیگر گروههای تروریستی، از شهر سراقب در استان ادلب عقب نشینی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (‌مخالف دولت و مستقر در لندن) امروز جمعه اعلام کرد: عناصر داعش بامداد امروز پس از چند روز درگیری با گروههای رقیب، از شهر سراقب به سمت منطقه سرمین عقب نشینی کردند.

رامی عبدالرحمن مدیر این مرکز افزود: اعضای داعش پس از آنکه در شهر سراقب در وضع بدی قرار گرفتند و از سمت غرب و جنوب به محاصره سایر گروهک های افراطی درآمدند، از آن عقب نشینی کردند.

عبدالرحمن گفت: شهر سراقب از مهم‌ترین پایگاههای داعش در ادلب بود و پیش از نبردها بیش از 300 جنگجوی داعش در این شهر حضور داشتند که دهها نفر از آنها در چند روز گذشته کشته یا زخمی شدند.

از سوی دیگر، در ریف حلب، یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مسجد جامع بتول در شهرک زبدیه منفجر شد. اما هنوز اخباری درباره میزان خسارت های جانی و مالی این انفجار منتشر نشده است.

همچنین در جریان درگیری ها میان داعش و سایر گروههای مسلح در شهرک های عاجل و لشکر 46 در حومه غربی حلب، گروههای مسلح مذکور این شهرک و بخش های گسترده ای از شهرک لشکر 46 را به کنترل خودشان درآوردند.

در همین راستا گزارش شده است که درگیری های شدیدی میان عناصر داعش و سایر گروهک های تروریستی در شهر جرابلس و مناطق اطراف آن در جریان است و اخباری درباره کشته شدن چندین تن از عناصر گروههای درگیر منتشر شده است. از سوی دیگر یک خمپاره به یکی از محله های این شهر اصابت کرد و خودروی بمب گذاری شده ای نیز در مسیر روستای ککجه در نزدیکی این شهر منفجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها