نظر مفتی سوریه درباره همراهی با ایران

نظر مفتی سوریه درباره همراهی با ایران
جمعه 27 دی 1392 - 18:33

تهران، العالم - مفتی ارشد سوریه در سخنرانی افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: همه ما قبل از ظهور امام خمینی (ره) ضعیف بودیم و وقتی با ظهور ایشان قوی شدیم، غرب به تفرقه‌افکنی طایفه‌ای و مذهبی روی آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "احمد بدرالدین حسون" افزود: امام خمینی (ره) توانست انقلاب خود را با وحدت رویه و جلوگیری از تفرقه به پیروزی برساند و ما هم باید برای درمان تفرقه میان امت اسلامی و مبارزه با تروریسم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: از ایران آموختیم که چگونه می توان دیوار فتنه را فروریخت، ملت سوریه نیز در برابر 88 کشور جهان که تروریست به سوریه فرستادند و آنان را برای جنگ در این کشور مسلح ساختند، ایستاده است.

حسون یادآور شد: ما برای سخن گفتن از درد، معالجه آن و تلاش برای وحدت امت اسلامی به اینجا آمده ایم، چون کشوری هستیم که توانست اقتدار و موجودیتش را بر جهان دیکته کند.

مفتی سوریه با اشاره به این که "ملت ایران، ذخیره امت اسلامی و بشریت است و با انقلاب تاریخی خود توانسته امت اسلامی را دور یکدیگر جمع کند"، خاطر نشان کرد: ما به ایران اسلامی اقتدا می کنیم و از آن قدرت می گیریم، لذا باید برای مقابله با محور شرارت دور محور ایران گرد هم آییم.

وی با اشاره به اقدام غرب در تحریک رژیم صدام به جنگ علیه ایران تصریح کرد: غرب خواست به امتی که دارای عظیم ترین منابع دنیاست، سیطره یابد، اما مسلمانان توانستند با در پیش گرفتن مواضع ایران، در برابر محور شرارت در جهان بایستند.  

وی گفت: ملت ایران دارای تاریخ باستانی و تمدنی ارزشمند است که در ژرفای تاریخ جا دارد، لذا ایران خود برخاست و با گردن آمدن حول رهبری حکیم، دستاوردهای عظیمی به بار آورد.   

حسون افزود: ملت ایران توانست اراده خود را به غرب تحمیل کند و وارد باشگاه کشورهای اتمی شود و چندان پایداری کند که غرب در ژنو، حق ایران در زمینه فناوری هسته ای را به رسمیت بشناسد.   
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها