اهداف ژنو 2 بر خلاف خواست مردم سوریه

اهداف ژنو 2 بر خلاف خواست مردم سوریه
يکشنبه 29 دی 1392 - 13:49

العالم - نیروهای مردمی و احزاب سیاسی سوریه در کنفرانس " ارده ملت سوریه، فصل الخطاب ژنو" تاکید کردند که چارچوب و برنامه های نشست ژنو 2 برخلاف خواست اکثریت مردم سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در این کنفرانس با تاکید بر محکومیت تروریسم، خواستار توقف کمک های همه جانبه برخی کشورهای حامی گروههای تروریستی در سوریه شدند.

دولت سوریه با اعلام آمادگی برای حضور در این کنفرانس، مهمترین هدف خود را در ژنو2 مبارزه با تروریست اعلام کرد حال آنکه غربی ها بر اجرای توافق ژنو1 پافشاری می کنند.

برخی از احزاب مخالف داخلی، با این استدلال که ائتلاف اپوزیسیون خارج نشین از پشتوانه و حمایت مردمی در سوریه برخوردار نیست، بر این باورند که نقش احزاب مخالف داخلی در این کنفرانس نادیده گرفته و به حاشیه رانده شده اند.

در همین حال "ماهر مرهج" رئیس "حزب ملی جوانان" سوریه به شبکه العالم گفت: عدم دعوت از گروههای معارض داخلی برای شرکت در کنفرانس ژنو2، به این معنی است که این کنفرانس دستوری جز تایید برنامه هایی ویژه ندارد و هدف اصلی آن صرف نظر از طرح جزئیاتی مانند دولت انتقالی و یا تغییر ساختار نظام و غیره، جلوگیری از نامزدی بشار اسد برای ریاست جمهوری سوریه است.

در همین حال «پروین ابراهیم»، دبیر کل حزب جوانان ملی عدالت و توسعه که از احزاب کرد سوریه به شمار می‌رود در گفت و گو با شبکه العالم تصریح کرد که ائتلاف اپوزیسیون خارج نشین به هیچ وجه مورد قبول مردم سوریه نبوده و تجربه ثابت کرده که حتی آنها نماینده گروههای مسلح مخالف هم نیستند.

گروههای مسلح مخالف سوریه پیشتر طی بیانیه هایی اعلام کرده اند که اپوزیسیون خارج از سوریه نماینده آنها نیستند.

از سویی مهمترین گروه معارض سوری در کمیته هماهنگی نیروهای ملی، از عدم حضور خود در کنفرانس ژنو2 در صورت تایید نشدن شروط این گروه خبر داد در حالیکه آمریکا برای حضورائتلاف مخالفان سوری در این کنفرانس تلاش می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها