مالکی: سکوت در برابر تروریسم خیانت به کشور است

مالکی: سکوت در برابر تروریسم خیانت به کشور است
يکشنبه 29 دی 1392 - 15:07

العالم - نخست وزير عراق روز يكشنبه با متهم كردن برخي از سياستمداران كشورش به سياسي كاري، اظهار کرد كه سكوت تعدادی از آنها دربرابر كشتار شهروندان بيگناه و تخريب كشور خيانتي بيش نيست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " نوري مالكي" روز یکشنبه در جمع مردم استان " ذی قار " گفت: ريشه كني تروريست در عراق راه حلي جز موضع گيري قاطع عليه گروهك تروريستي القاعده ندارد.

وی تصريح كرد كه برخي با سياسي كاري مخالف ورود ارتش به استان الانبار و مقابله با فتنه موجود بودند.

نخست وزیر عراق راه حل سیاسی را برای بحران عراق ضروری دانست و این سوال را مطرح کرد که وقتی سلاح در دست القاعده است ، با چه کسانی باید مذاکره کنیم ؟

المالکی همچنین گفت " مادامیکه همگان به موضعی جدی در قبال القاعده و اوضاع در استان الانبار دست پیدا نکنند ، امکان راه حل سیاسی وجود ندارد".

وی سکوت برخی از شرکای روند سیاسی در عراق در ازای کشتارها و ویرانگری ها درعراق را خیانت به کشور دانست.

مالکی پیش از این در سخنانی ، مخالفت خود را با درخواست هایی که خواهان درپیش گرفتن گفتگو درباره عملیات نظامی در استان الانبار در غرب عراق شده بود ، اعلام کرده بود.

استان الانبار که مرکز آن شهر رمادی است ، از بیست و یکم ماه دسامبر گذشته ، صحنه اجرای عملیات نظامی گسترده ای است که تا اراضی اردن  و سوریه ادامه دارد.

عملیات نیروهای عراقی علیه عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اجرا می شود و تاکنون به کشته و زخمی شدن و بازداشت و اخراج ده ها نفر از عناصر القاعده از این استان منجر شده و درگیری هاهمچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها