چرا القاعده به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها آموزش می‌دهد؟

چرا القاعده به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها آموزش می‌دهد؟
دوشنبه 30 دی 1392 - 09:56

یک روزنامه انگلیسی از آموزش تبعه‌های اروپایی و آمریکایی زیر نظر القاعده برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "دیلی تلگراف" امروز (دوشنبه) در گزارشی تأکید کرد، گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه درحال آموزش تبعه‌های اروپایی و آمریکایی برای انجام عملیات انتحاری و انفجار هستند تا پس از بازگشت از سوریه، در کشورهای خود گروه‌هایی تروریستی را تشکیل دهند.
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که این گزارش بر اساس مصاحبه با فردی به نام "مراد" از عناصر جدا شده از گروه تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) است.
"مراد" در این مصاحبه تأکید کرد که در این آموزشها به عناصری از انگلیس و آمریکا تفکراتی ضد غرب تلقین می شود، و آنان آموزش می‌بینند که چگونه از بمب و کمربند انفجاری استفاده کنند.
وی تأکید کرد که این افراد قرار است پس از بازگشت به کشورهایشان، گروهکهایی را وابسته به القاعده تشکیل دهند.
بر اساس این گزارش، اعترافات "مراد" با نگرانی‌های اعلام شده از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی انگلیس درباره سفر 500 نفر از این کشور به سوریه برای جنگ در این کشور، و همچنین احتمال بازگشت آنان برای انجام حملاتی مانند انفجارهای سال 2007 لندن و حملات 11 سپتامبر در آمریکا، همخوانی دارد.
دیلی تلگراف خاطرنشان کرد، سازمان اطلاعات انگلیس اکنون مشغول پرونده جنگجویان انگلیسی در سوریه است، و برای مقابله با خطر این افراد تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرده است.
عضو سابق گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" به دیلی تلگراف گفت که به دلیل مخالفت با تصمیم گیری‌ها و برخوردهای برخی سران داعش این گروه را ترک کرد، زیرا آنها عناصر گروه "ارتش آزاد" را کافر می‌دانند و فرمان قتل آنان را صادر کرده‌اند. وی خاطرنشان می‌کند که دوستش که "سلطان الشامی" نام داشت و پس از جدا شدن از ارتش به مخالفان پیوسته بود، در یکی از مراکز داعش به قتل رسید. به همین دلیل تصمیم گرفت تا این گروه را ترک کند.

پربیننده ترین خبرها