نظر بشار اسد درباره حضور در انتخابات و محور ژنو2

نظر بشار اسد درباره حضور در انتخابات و محور ژنو2
دوشنبه 30 دی 1392 - 12:43

بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که تمرکز اجلاس ژنو 2 درباره سوریه باید مبارزه با تروریسم باشد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه نامزدی خود برای دوره ریاست جمهوری جدید در این کشور را بعید ندانست ودرباره محورها و نتایج اجلاس ژنو 2 درباره سوریه گفت: مهمترین تصمیم برآمده از اجلاس ژنو 2 می تواند مبارزه با تروریسم باشد.

وی درباره مشارکت مخالفان خارج نشین در دولت، تأکید کرد: طرح تعیین وزیرانی از مخالفان خارج نشین غیرواقتی است و ما آن را شوخی تلقی می کنیم.

بشار اسد درباره جنایات افراد مسلح در سوریه اظهار داشت: همه تصاویر و نوارهای ویدئویی تایید می کند این تروریست ها هستند که در سوریه کشتار به راه انداخته اند.

وی سپس به نقش مخرب فرانسه درقبال سوریه پرداخت و گفت: فرانسه تبدیل به یک کشور وابسته به قطر و عربستان در پرونده سوریه شده است.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ما هیچ کشتاری مرتکب نشده ایم و اجلاس ژنو 2 درباره سوریه باید بر مسئله مبارزه با تروریسم تمرکز کند.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان پرداخت و گفت: این دادگاه سیاسی است و هدف از آن اعمال فشار بر حزب الله می باشد.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها