گزارش العالم ازحمله ارتش سوریه به تروریست‌ها در حلب

گزارش العالم ازحمله ارتش سوریه به تروریست‌ها در حلب
دوشنبه 30 دی 1392 - 22:54

حلب، العالم- ارتش سوریه در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو 2 ، دامنه عملیات پاکسازی عناصر تروریست را در عمده شهرها و مناطق این کشور به ویژه حلب و حومه آن گسترش داده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، نیروهای ارتش، روستای الشیخ لطفی واقع در نزدیکی فرودگاه بین المللی حلب را از عناصر تروریست پاکسازی کردند تا زمینه حفاظت بهتر از فرودگاه، فراهم شود. از سوی دیگر، پس از سیطره ارتش سوریه بر مناطقی در ریف حلب، نیروهای کمکی به زندان مرکزی حلب اعزام شدند.

ارتش سوریه همچنین کانون تجمع شماری از عناصر مسلح را در مدرسه پیاده نظام هدف قرار داد و شماری از آنان را به هلاکت رساند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات آنان را ضبط کرد. نیروهای ارتش به مقر داعش در ریف الباب نیز حمله کردند و 9 تن از عناصر مسلح این گروه را به هلاکت رساندند.

در شمال شرقی دیرالزور نیز، ارتش سوریه به مصاف گروه های تروریست مسلح رفت و با حمله به کانون تجمع عناصر مسلح احرار الشام و جبهه النصره در منطقه فرودگاه قدیمی، شماری از آنان را به هلاکت رساند.

در این میان، درگیری ارتش سوریه و با عناصر مسلح در صیدنایا واقع در ریف دمشق نیز ادامه یافت. صیدنایا یکی از قدیمی ترین شهرهای مسیحی در خاورمیانه به شمار می رود.

ایستادگی ارتش سوریه در برابر حملات عناصر مسلح جبهه النصره و احرارالشام بایستد، سبب شد این گروه ها تنها موفق به شلیک چند گلوله خمپاره شوند و جز وارد کردن خسارت های مختصری به منازل مسکونی، دستاورد دیگری نداشته باشند.

نیروهای ارتش همچنین، در جریان درگیری با عناصر تروریست در منطقه داریا یک انبار مهمات میان داریا و معضمیه الشام در ریف دمشق را به غنیمت گرفتند.

10:47.20

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها