توبیخ اعضای ائتلاف ملی سوریه از سوی رابرت فورد

توبیخ اعضای ائتلاف ملی سوریه از سوی رابرت فورد
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 15:09

رابرت فورد سفیر آمریکا در سوریه با برگزاری نشستی با اعضای ائتلاف ملی سوریه آنها را توبیخ کرد و گفت: از این پس طرف شما به جای بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان، من هستم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه تلویزیونی المنار لبنان صورت جلسه نشست اضطراری اخیر رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه با اعضای ائتلاف ملی سوریه (مخالفان خارج نشین) به نقل از منابع سوری مخالف نزدیک به ریاض حجاب نخست وزیر سابق این کشور منتشر کرد.
این منابع گفتند: فورد در این نشست خطاب به تک تک افراد کرده و آنها را توبیخ کرد.
فورد خطاب به میشل کیلو گفت: روابط تو اکنون با ماست و نه بندر بن سلطان و این امر بنا به درخواست دوستان سعودیمان است.
وی سپس خطاب به هیثم المالح گفت: ما چهار بار برای دادگاه کیفری به تو پول پرداخت کرده ایم  و می دانیم که کاری نکرده ای. اما ما می خواستیم که در دفتر مجللی مستقر باشی و اوضاع مادی تو بهبود یابد. الان لازم است که به حضور در اجلاس ژنو 2 رای مثبت بدهی و یک راهکار قانونی ایجاد کنی که تصمیم گیری ها به جای دو سوم اعضاء (ائتلاف) با نصف بعلاوه یک گرفته شود.
سفیر سابق آمریکا در ادامه رو به برهان غلیون کرد و گفت: تو مدتها پیش تمام شده ای.
غلیون نیز درپاسخ گفت: من در اجلاس ژنو 2 حاضر خواهم شد.
فورد گفت که وی برخلاف این گفته را شنیده است و غلیون در پاسخش گفت: همه اینها شایعه است؛ من حاضر خواهم شد.
سفیر سابق آمریکا سپس رو به دو نفر از سران گروه موسوم به "جبهه انقلابیون سوریه" حاضر در نشست به نام های ماهر النعیمی و جمال المعروف کرد و گفت: موافقت شما درخصوص (شرکت) در اجلاس ژنو 2 را لازم داریم و طرف های دیگر جبهه متعهد خواهند بود. ما با آنها تماس گرفته و گفتیم که اگر تمایل به حضور داریم مشکلی نیست اما موافقت شما را می خواهیم؛ در غیر این صورت کمک های خود را به شما قطع خواهیم کرد.
فورد به نماینده هیئت ترکمانی شرکت کننده در نشست گفت: شما در ائتلاف، مستحق بیش از یک نماینده نیستید اما به خاطر راضی کردن ترک ها به شما بیش از جایگاهتان (کرسی) بخشیده ایم. الان لازم است که به شرکت در اجلاس ژنو 2 رای مثبت بدهید.
فورد سپس خطاب به میشل کیلو کرد و گفت: مشکل در هیئت یا کارشناسان نیست بلکه مشکل در هماهنگی با ما است. از شما می خواهیم که در مذاکرات با ما هماهنگی کنید.
این منابع نزدیک به ریاض حجاب گفتند: احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه در استانبول حاضر شد و با فورد ملاقات کرد و از وی درباره سخناش در این نشست اضطراری ائتلاف بویژه سخنش خطاب به هیئت ترکمانی توضیح خواست و فورد جواب مشابهی داد و گفت که ترکمان ها در سوریه اقلیت هستند و جایگاه آنها اجازه نمی دهد که بیش از یک نماینده در ائتلاف داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها