پاسخ معلم به بان‌کی‌مون وکری حاشیه‌ساز شد+ویدیو

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 14:15

تلاش دبیرکل سازمان ملل متحد برای قطع سخنرانی وزیرخارجه سوریه و پاسخ قاطع معلم به "بان کی مون" و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا، از حاشیه‌های نشست ژنو 2 بود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بان کی مون" در جریان سخنرانی افشاگرانه "ولید معلم" سعی کرد سخنان او را به بهانه طولانی شدن اظهاراتش قطع کند، که با پاسخ قاطع ولید معلم از این کار خود منصرف شد.
ولید معلم در پاسخ به بان کی مون که از او خواست که به سخنرانی خود پایان دهد، تأکید کرد: خود شما 25 دقیقه سخنرانی کردید. من در سوریه زندگی می‌کنم و تو در نیویورک به سر می بری، بنابراین بگذار من اوضاع سوریه را شرح دهم.
بعد از چند دقیقه بان کی مون دوباره به معلم گفت: سخنرانی خود را تمام کنید و به قول خود عمل کنید. ولید معلم در پاسخ اظهار داشت: سوری‌ها همیشه به وعده‌های خود عمل می‌کنند.
ولید معلم سپس خطاب به جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: هیچ کس در جهان حق ندارد خود را به عنوان سخنگوی سوری‌ها منصوب کند. آقای کری! هیچ کس حق ندارد مشروعیت رئیس جمهور یک کشور را زیر سئوال ببرد، تنها کسی که حق تعیین سرنوشت کشور سوریه را دارد، خود سوری‌ها هستند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه نشست ژنو2 ادعا کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دولت انتقالی آینده جایی ندارد.

پربیننده ترین خبرها