20 نفر در درگيري‌هاي شمال يمن كشته شدند

20 نفر در درگيري‌هاي شمال يمن كشته شدند
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 16:57

منابع نزدیک به قبایل یمن اعلام کردند که 20 نفر دیروز (سه شنبه) در درگیری‌های شدید بین حوثی ها و قبیله قدرتمند حاشد در شمال یمن کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های درگیر در یمن تلاش می کنند پیش از تعیین خطوط مرزی استان ها که ایالت جدید فدرال را تشکیل خواهد داد، بخش های بیشتری را به کنترل خود در آورند.
خاطرنشان می شود که حوثی ها (گروه انصارالله) منطقه شمال یمن به ویژه کنترل استان صعده را در اختیار دارند
به گفته منابع یمنی، درگیری ها با سلاح سنگین و نیمه سنگین سه شنبه در بخش عصیمات در استان عمران ، مقر قبیله حاشد واقع در 140 کیلومتری صنعا، به وقوع پیوست .
این درگیری ها امروز،چهارشنبه، به سبب میانجی گری قبایلی کاهش یافت.
منابع قبایلی خاطرنشان کردند که نیروهای قبیله حاشد حمله جنگجویان انصارالله را دفع کردند. این نیروها درصدد بودند کنترل یکی از ارتفاعات مشرف بر اقامتگاه خانوادگی شیخ عبدالله الاحمر ، رهبر فقید فدراسیون قبایلی حاشد، را تحت کنترل در آورند.
درگیری ها در این منطقه از پنجم ژانویه آغاز شده و پیش از این به کشته شدن 22 نفر در درگیری طی روزهای یکشنبه و دوشنبه منجر شده بود.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع قبایلی گزارش داد، زیدی ها درگیری ها را به قصد مجازات اعضای قبیله حاشد به دلیل حمایت آنان از گروه های سلفی که در دماج پناه گرفته اند، آغاز کردند.
دماج ناحیه ای در یکی از مناطق استان صعده است که در کنترل حوثی ها قرار دارد.
در دماج ، آتش بسی از طریق میانجی گری دفتر ریاست جمهوری یمن 11 ژانویه برقرار شد و امکان استقرار ارتش را بین حوثی ها و سلفی هایی که از چهار ماه پیش با هم درگیر هستند، فراهم کرد.
این درگیری ها درحالی به وقوع می پیوندد که گفتگوی ملی گسترده ای قرار است درباره قانون اساسی جدید در روز شنبه آغاز شود.
شرکت کنندگان در این گفتگوی ملی درباره اصل حکومت فدرال موافق هستند اما وظیفه مشخص کردن شمار مناطقی که این حکومت فدرال را تشکیل می دهد به عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری این کشور واگذار کرده اند.
درگیری و اختلافات در یمن با وجود توافق برای گفت وگوی ملی همچنان ادامه دارد به طوری که افراد مسلح ناشناس روز سه شنبه نماینده جنبش حوثی ها در کنفرانس گفتگوی ملی یمن را در صنعا ترور کردند و این گروه نیز خروج خود را از گفتگوها اعلام کرد.
منابع امنیتی یمنی گفتند: افراد مسلح ناشناس دیروز با خودرو راه دکتر احمد شرف الدین عضو گروه انصار الله (جنبش حوثی) را سد کرده و به سوی او تیراندازی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها