حماس و تکذیب خبر ضدایرانی رسانه‌های مصر و اسرائیل

حماس و تکذیب خبر ضدایرانی رسانه‌های مصر و اسرائیل
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 18:20

سخنگوی حماس اخبار منتشره از سوی برخی رسانه های گروهی مصر درباره حضور کارشناسان مواد منفجره ایرانی در غزه را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سامی ابوزهری سخنگوی حماس در واکنش به خبر منتشر شده در برخی روزنامه های مصری مبنی بر حضور کارشناسان ایرانی در غزه گفت: خبر روزنامه الوطن مصر درباره ورود کارشناسان ایرانی به غزه برای فعالیت در کارگاه های حماس به منظور کمک به تولید مواد منفجره به منظور انتقال آن به سینا، "کذب محض" است.

به نوشته پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، ابوزهری افزود: این خبر نه یک توهین به ملت فلسطین، بلکه توهین به مصر است؛ چون درست بودن این ادعا بیش از هر چیز حاکی از آن است که سازمان امنیت و ارتش مصر از ایفای نقش خود ناتوانند.

ابوزهری ادامه داد: سخن از دستگیری عده ای حامل مواد منفجره که قصد انتقال آن به سینا را داشتند، دروغ بوده و عکس آن درست است و در صورت استمرار این دروغ پردازی ها، حماس مجبور خواهد شد اسناد و فیلمهایی را منتشر کند که کذب و دروغ پردازی برای مخدوش کردن وجهه مقاومت و مردم فلسطین را به اثبات می رساند.

منبع اولیه این ادعاها که به تازگی توسط برخی روزنامه های مصری بازنشر داده شده، رسانه های صهیونیستی است. پیش از این در بهار 2012 نیز یک منبع نظامی صهیونیست که روزنامه "هاآرتص" وی را بلندپایه نامیده بود، از حضور کارشناسان نظامی ایرانی در نوار غزه و شبه جزیره سینا به منظور فعال سازی فعالیتهای نظامی و توسعه آن علیه رژیم صهیونیستی سخن گفت.

پربیننده ترین خبرها