طعنه مقام سوری به وزیر عربستانی در ژنو

طعنه مقام سوری به وزیر عربستانی در ژنو
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 20:04

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان این که وظیفه دنیاست که دولت سوریه را در جنگ با تروریسم یاری کند، خاطرنشان کرد: طرف هایی که می خواهند سازمان تروریستی القاعده را یاری کنند، به صراحت اعلام کنند و راه آن را از وزیر خارجه عربستان بپرسند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "عمران زعبی" در حاشیه نشست "ژنو2" در شهر منترو سوییس همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سرنوشت بشار اسد در صورتی که نشست ژنو تصمیم به کنار گذاشتن رییس جمهور سوریه  بگیرد، گفت: بشار اسد کناره گیری نمی کند.

وی افزود: تردیدی نیست که بسیاری از کشورها اطلاع دقیقی از ماهیت و حقایق رویدادهای سوریه ندارند و برخی از شرکت کنندگان در نشست ژنو2  در حقیقت نمایندگان گروه های تروریستی بوده و نمایندگان کشورها نیستند.

زعبی گفت: با وجود تمام موضع گیری ها و حرف و حدیث های قبل از ظهر، هیات سوری در این نشست باقی می ماند زیرا این هیات برای موفقیت نشست در این مکان حاضر شده است و بدون تردید حل سیاسی بحران سوریه، با یک جلسه و یک هفته ممکن نیست و روند سیاسی حل این بحران نیاز به زمان دارد.

وی اظهار داشت: ما برای در پیش گرفتن راه حل سیاسی به اینجا آمده ایم اما روند سیاسی جای خود دارد و مبارزه با گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و ... مقوله دیگری است.

نشست یک روزه ژنو2 برای حل سیاسی بحران سوریه صبح امروز (چهارشنبه)  ساعت 9 به وقت محلی آغاز شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها