مقام سوری مطرح کرد :

ترکیه و عربستان سرکرده اصلی جنگ علیه سوریه

ترکیه و عربستان سرکرده اصلی جنگ علیه سوریه
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 11:48

العالم - مشاور رسانه ای و سیاسی رییس جمهوری سوریه با تاکید بر این که عربستان و ترکیه از سرکردگان اصلی جنگ علیه مردم سوریه به شمار می آیند، گفت: اروپایی ها تا حدودی مواضع خود را نسبت به سوریه تغییر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" در گفت وگو با رادیو صدای روسیه، اظهارات "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه در نشست ژنو 2 را برگرفته از خواست ملت سوریه دانست در حالیکه گروههای معارض را نماینده کسانی خواند که خواهان ویرانی سوریه هستند.

شعبان افزود: ما مطمئن تر از همیشه این کنفرانس را پست سر گذاشتیم، مطالبات حکومت سوریه برگرفته از خواست مردم است و مداخله خارجی چیزی جز نابودی و ویرانی برای این کشوربه ارمغان نخواهد آورد.

مشاور سیاسی رییس جمهوری سوریه با اشاره به پیام " بشار اسد" که توسط ولید معلم در نشست ژنو 2 قرائت شد، گفت: این پیام در واقع در جهت منافع مردم سوریه، مصلحت، عزت، یکپارچگی، حفظ تمامیت ارضی و امنیت مردم کشورمان بود.

وی افزود: برخی کشورها از طریق نمایندگان و وزرای خارجه خود که در دشمنی با ملت سوریه چهره های شناخته شده ای هستند، تلاش کردند که اوج خصومت و کینه توزی خود را علیه این ملت مطرح کنند، اما مردم سوریه با احساس مسئولیت نسبت به آینده کشورشان به طور یقین می دانند که ملت و نهادهای سوریه در معرض توطئه خارجی قرار گرفته اند.

این مقام سوری همچنین درباره موضع کشورهای اروپایی نسبت به بحران سوریه خاطر نشان کرد: ولید معلم درباره بحران سوریه با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مذاکره کرد و در گفتگو با بیشتر مسئولان اروپایی، نگرش آنها برای ما معقول و قابل قبول بود.

شعبان درباره اقدامات کشورهای عربستان و ترکیه در حمایت از تروریست ها نیز گفت: عربستان و ترکیه با اتخاذ مواضعی خصمانه و اشتباه علیه سوریه، دست به محاسبات غلطی زدند که اکنون راه خروج از آن را نمی دانند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها