آلمان نخستین‌گام را برای تحریم شهرک‌سازی صهیونیست‌ها برداشت

آلمان نخستین‌گام را برای تحریم شهرک‌سازی صهیونیست‌ها برداشت
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 15:43

العالم - آلمان امضای توافقنامه همکاریهای علمی با رژیم صهیونیستی و ارائه کمک های مالی به مراکز پژوهشی و شرکت‌های حوزه اطلاعاتی و فناوری پیشرفته "هایتک" را مشروط به افزودن بندی در این توافقنامه کرد که به موجب آن شرکت ها و موسسات صهیونیستی واقع در کرانه باختری و قدس اشغالی از دریافت کمک های مالی و یا هر گونه حمایتی دیگر از دولت آلمان محروم می شوند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت: این اقدام دولت آلمان به دلیل آنکه این کشور اروپایی بزرگترین حامی رژیم "اسرائیل" در اروپا بوده و تاثیر زیادی بر دیگر کشورهای این قاره دارد، تا حد زیادی موجبات نگرانی تل آویو را در پی داشته است.
رژیم صهیونیستی از آن بیم دارد که موج این تحریم سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز درنوردد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اقدام دولت آلمان در تشدید سیاست های این کشور علیه شهرک سازی صهیونیستی، می نویسد: توافقنامه علمی میان اتحادیه اروپا و اسراییل با عنوان "هوریزون 2020" در ماه گذشته میان طرفین به امضا رسید؛ قراردادی که اتحادیه اروپا برای اجرای این طرح مهم  پژوهشی 80 میلیارد یورو بودجه اختصاص داده است.
رژیم صهیونیستی ضمن مشارکت در این طرح 80 میلیارد یورویی تعهد داده که در مقابل استفاده از کمک های مالی اروپایی اختصاص داده شده به پژوهشهای این رژیم، طی هفت سال مبلغ 600 میلیون یورو به اتحادیه اروپا پرداخت کند که از نظر میزان بسیار مضحک به نظر می رسد.
نکته قابل توجه این که، اتحادیه اروپا قطعنامه های متعددی را علیه سیاست شهرک سازی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین به تصویب رسانده که هیچکدام به اجرا درنیامده اما با اقدام دولت آلمان رژیم صهیونیستی نگران است که سایر کشورهای اروپایی نیز از دولت برلین تاثیر بپذیرند.
این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع این رژیم نوشت که سران اسرائیل برای قانع کردن مقامات آلمانی به تغییر تصمیم خود در اینباره، در حال مذاکره هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها