فلوجه، کمینگاه گروهک تروریستی داعش

فلوجه، کمینگاه گروهک تروریستی داعش
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 23:20

بغداد، العالم ـ استان الانبار و به ویژه شهر فلوجه در غرب عراق که محل استقرار عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) شده، رفته رفته در حال تبدیل شدن به محل دفن این تروریست ها است.

"عبدالزهره آل ماجد" نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: تروریست ها و جنایتکاران که می خواستند از فلوجه به عنوان آغازی برای حرکت تروریستی خود به سمت بغداد استفاده کنند، در دامی که ارتش عراق برای آنها گسترده بود گرفتار شدند.

چرا بحران الانبار طولانی شد؟ چرا ارتش عراق تا این لحظه هنوز درگیری با گروههای تروریستی را یکسره نکرده است؟ آیا داعش در فلوجه به دام افتاده است؟ راه نجات از داعش چیست؟ چگونه نیروهای عراقی توانستند عشایر را با خود همراه کنند؟ سرنوشت طرح ها و گفتگوهای شیوخ عشایر عراقی برای حل بحران این استان و ممانعت از ورود ارتش به شهر فلوجه برای پاکسازی آن از گروههای تروریستی چه می شود؟ این ها سئوالاتی بود که مجری شبکه العالم از این نویسنده و تحلیگر عراقی پرسید.

آل ماجد در پاسخ گفت: حل بحران فلوجه فقط به زمان نیاز دارد و این گذر زمان به نفع ملت عراق می باشد چرا که موجب شده تا چهره واقعی برخی از کسانی که پس از سال 2003 (سرنگونی رژیم صدام) خود را شیوخ عشایر می نامیدند و نیز عناصر جنایتکاری که از خارج از عراق با حمایت مالی و سیاسی قطر و عربستان با یک ایدئولوژی صهیونیستی به عراق آمدند، برملا شود.

وی افزود: در واقع به منظور حفظ خون خانواده های عراقی، زنان، کودکان و سالمندان فلوجه، حل این بحران مدت زمان بیشتری به خود گرفت اما حل و فصل آن قاطعانه و سرنوشت ساز خواهد بود زیرا بسیاری از جنایتکاران در فلوجه به دام افتادند.

این تحلیلگر و نویسنده عراقی تاکید کرد: تروریست ها می خواستند فلوجه نقطه آغازین برای حرکت به سمت بغداد باشد، اما درگیری برای نابودی آنها سرنوشت ساز خواهد بود و راه نجات فقط در خروج آنها از این منطقه و یا هلاکت است.

آل ماجد گفت: دیگر هیچ برگه سیاسی باقی نمانده؛ این امر دیگر بهانه ای به دست کسانی که شعار وحدت ملی سر می دادند، باقی نگذاشت؛ امروز دشمن برای مردم عراق و بویژه مردم فلوجه شناخته شده است و این مردم به همراه عشایر اینک خود با عناصر مسلح می جنگند.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی تصریح کرد: این امر نشان دهنده آن است که فرزندان عشایر به بخش مکملی برای نیروهای ارتش عراق تبدیل شده اند و زمان زیادی تا یکسره شدن وضعیت تروریست ها باقی نمانده است.

وی با تاکید بر نقش عشایر در کنار ارتش عراق در مقابله با گروههای تروریستی و بویژه القاعده از سال 2006، گفت: این همراهی و همکاری بار دیگر تجدید شده و عشایر هم اکنون با نیروهای عراقی متحد شده  و در کنار هم به دیوار محکمی در مقابله با خط کفر و الحاد و واپس گرایی در عراق تبدیل شده اند.
MKH-23-14:46

پربیننده ترین خبرها