حماس به عباس توصیه کرد به کنست نرود

حماس به عباس توصیه کرد به کنست نرود
جمعه 4 بهمن 1392 - 08:04

یکی از رهبران بارز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توصیه کرد به هیچ وجه اشتباه یکی از مقامات عربی در خصوص بازدید از کنست رژیم صهیونیستی را تکرار نکند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم دکتر صلاح بردویل در حالی چنین توصیه ای به عباس کرده که وی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید از کانون مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی از آمادگی خود برای بازدید از کنست صهیونیستی خبر داد و اظهار داشت که از بازدید نتانیاهو از مجلس قانونگذاری فلسطین و سخنرانی او در این مجلس استقبال می کند.

این گزارش به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین حاکیست بردویل در اظهاراتی مطبوعاتی ضمن تاکید بر مخالفت قاطع جنبش متبوعش با میزبانی عباس از نتانیاهو در مجلس قانونگذاری فلسطین، خاطر نشان کرد که عباس به هیچ وجه صلاحیت دعوت از نتانیاهو به مجلس قانونگذاری را ندارد و نمی تواند برای این مجلس تعیین تکلیف کند و فلسطینیان هرگز اجازه ورود یک تروریست جنایتکار به مجلس قانونگذاری را نمی دهند، به همین خاطر عباس باید از اقدام خود عذرخواهی کرده و از این دعوت صرف نظر کند.

از سوی دیگر، دکتر صلاح بردویل تاکید کرد که مقاومت کاملا آماده مقابله با هرگونه حمله یا تجاوز احتمالی دشمن صهیونیستی به باریکه غزه است و هرگز اجازه نمی دهد بیش از این خون فلسطینیان بی گناه ریخته شود. وی همچنین حمله نظامی گسترده این رژیم به باریکه غزه در شرایط کنونی را بعید دانست.

وی در مورد عواقب و پیامدهای ناگوار حملات و تجاوزات مکرر دشمن صهیونیستی به باریکه غزه در پرتو حمایت های آمریکا و سکوت کشورهای عربی هشدار داد و تاکید کرد که این رژیم به هیچ وجه به اصول اخلاقی پایبند نیست و مقاومت هرگز به کسانی که علیه ملت بی گناه فلسطین دست به تجاوز و جنایت زده اند، رحم نخواهد کرد.

بردویل ضمن تاکید بر تماس های گسترده جنبش متبوعش با سازمان اطلاعات مصر، تصریح کرد که مصر با هرگونه حمله نظامی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه مخالف است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که مصر از جانب رژیم صهیونیستی حماس را در جریان گمانه زنی های این رژیم مبنی بر نقض توافقنامه آرام سازی اوضاع از طریق اجرای برخی عملیات های فردی قرار داده است. بردویل تصریح کرد که این رژیم اگر بخواهد به باریکه غزه حمله نظامی کند، نیازی به دلیل و بهانه ندارد.

لازم به ذکر است که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه خودروی یکی از مبارزان جنبش جهاد اسلامی در شمال باریکه غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه این مبارز فلسطینی و یک شهروند دیگر به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی مدعی شده که این دو شهروند فلسطینی مسئول شلیک موشک به اراضی اشغالی بوده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها