داعش 11 زن عراقی را ربودند

داعش 11 زن عراقی را ربودند
جمعه 4 بهمن 1392 - 18:27

وزیر دفاع عراق از ربوده شدن 11 زن به دست عناصر داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعدون الدليمي" تأکید کرد، عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) یازده زن را ربوده و آن ها را به بهانه نداشتن حجاب، به منطقه ای صحرایی برده اند.

الدلیمی در دیدار با تعدادی از بزرگان قبایل و عشایر الانبار گفت: "والی الانبار" (سرکرده داعش در این استان) بزرگان عشایر را تهدید کرده است که " عقال " و " عبا " بپوشند، و به زنان اجاره ندهند که به خیابان یا مدرسه بروند.

سایت عراقی "السومریه نیوز" تأکید کرد که الدلیمی از سکوت برخی در برابر ربوده شدن یازده زن از سوی افراد مسلح و انتقال آنان به صحرا به بهانه نداشتن حجاب انتقاد کرد.

الدلیمی گفت: داعش خواهان تشکیل حکومت اسلامی بر روی جمجمه های ساکنان استان الانبار است و از آن جا می  خواهد این دولت را تا بغداد نیز گسترش دهد.

وی به عناصر داعش هشدار داد که میان آنان و بغداد، سدی از آتش قرار دارد.

وی اظهار داشت:  هرکدام از اهالی عشایر که در راه وطن کشته شود، یکی از شهدای ارتش یا پلیس به حساب خواهد آمد.

شورای استان الانبار بیستم ماه جاری تهدید کرده بود درصورتیکه همه راه حل ها برای بحران فلوجه به شکست بیانجامد، بحران فلوجه از راه امنیتی حل و فصل خواهد شد.

الدلیمی با بیان اینکه اوضاع در فلوجه همچنان ناآرام است ، از ساکنان این شهر خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

استان الانبار درغرب عراق که مرکز آن شهر رمادی (110 كیلومتری غرب بغداد)است ، از 21 دسامبر گذشته ، صحنه عملیات گسترده ارتش است؛ این استان تا مرزهای اردن و سوریه ادامه دارد به همین دلیل به یکی از مناطق استقرار عناصر القاعده تبدیل شده بود.

این عملیات با همکاری عشایر و پلیس محلی برای مقابله با عناصر القاعده و به ویژه گروه داعش اجرا می شود. 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها