پیشروی ارتش سوریه در حومه حمص، حلب و ادلب

پیشروی ارتش سوریه در حومه حمص، حلب و ادلب
جمعه 4 بهمن 1392 - 20:07

عملیات ارتش سوریه به منظور سرکوب گروه های مسلح در استان ریف دمشق و حومه شهرهای حمص ، حلب و ادلب ادامه دارد.

حسام زیدان خبرنگار شبکه العالم در سوریه روز جمعه گزارش داد، که ده ها فرد مسلح در این عملیات به هلاکت رسیده و ارتش حملات مکرر این گروه ها برای ورود به مناطق استراتژیک مانند حومه جنوبی القصیر را خنثی کرده است .
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: مواضع گروه های مسلح در شرق شهر عدرا در استان ریف دمشق در تیررس ارتش قرار دارد شهری که گروه های مسلح مرتکب جنایات متعددی در آن شده اند و تعدادی از شهروندان را به گروگان گرفته اند . 
زیدان خاطرنشان کرد: ارتش مواضع گروه های مسلح را در شرق عدرا و نزدیک ایستگاه سوخت الباز زیر آتش گرفت و درگیری ها به مناطق زراعی شهر دوما – مرکز استان ریف دمشق - و میدان اصلی منطقه عربید نیز کشیده شده است .
زیدان افزود: ارتش همچنین به چند موضع گروه های مسلح در منطقه جوبر شهر دمشق و مناطقی در غوطه شرقی (حومه شرقی شهر دمشق) حمله کرد و مواضع گروه های مسلح در حومه شمالی دمشق را نیز زیر آتش گرفت که منجر به هلاکت تعداد زیادی از افراد مسلح شد.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ارتش همچنین به مواضع گروه های مسلح در مناطق الحمیدیه و القصور استان حمص حمله کرد و مانع نفوذ یک گروه مسلح به حومه شرقی شهر حمص شد. این گروه قصد داشت با نفوذ به حومه شرقی حمص خود را به منطقه استراتژیک تلال الهوی در اطراف شهر المخرم برساند .
زیدان گفت: گروه های مسلحی که از عرسال (منطقه ای در شمال شرق لبنان) آمده بودند، می خواستند با عبور از گذرگاه جوسیه وارد مناطق العبودیه و النعیمات شوند و خود را به حومه جنوبی القصیر برسانند که ارتش سوریه نقشه آنها را خنثی کرد . 
وی افزود: ارتش در مناطق حلب قدیم و مساکن هنانو و اطراف زندان مرکزی استان حلب نیز با گروه های مسلح درگیر شد و به پیشروی خود در شهر صنعتی، شیخ نجار و العزیزیه این استان همچنان ادامه می دهد و چند بمب 25 کیلوگرمی را نیز در مسیر المسطومه به ادلب خنثی کرد .

MKH-24-10:42

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها