اخضر ابراهیمی خبر داد:

فردا؛گفتگوی رودر روی هیات سوری و مخالفان در ژنو

فردا؛گفتگوی رودر روی هیات سوری و مخالفان در ژنو
جمعه 4 بهمن 1392 - 22:03

فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه، گفت: پس از گفت وگوها با نمایندگان دولت سوریه و مخالفان توافق شد که طرفین فردا (شنبه) در یک اتاق با یکدیگر ملاقات کنند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "اخضر ابراهیمی" در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو با اشاره به دیدارهای جداگانه دیروز و امروز با طرفین افزود: هیاتهای مزبور تاکنون مسایل اساسی را بررسی نکرده اند.  
ابراهیمی افزود: از ابتدا می دانستیم این روند دشوار است لذا توقع نداریم آسان باشد اما امیدواریم طرفین موضوع را درک کنند.
وی ادامه داد: نشست روز شنبه مهم خواهد بود و در آن درباره مسایل انسانی گفت وگو خواهد شد.
ابراهیمی با بیان این که مناطق زیادی در سوریه تحت محاصره است، افزود: سازمان ملل متحد خواستار کمک رسانی به مردم ساکن این مناطق است.
وی با اشاره به اینکه کسی جز تروریستها نمی خواهد تروریسم در سوریه استمرار یابد، ابراز امیدواری کرد که نشستهای ژنو به صورت ثمر بخش استمرار یابد. ابراهیم در عین حال خاطرنشان کرد که برخی موانع موجود در مسیر مذاکرات مساله ای طبیعی است.
ابراهیمی تأکید کرد: طرفین به خوبی ضرورت ایجاد راهکارهایی به منظور اجرای بندهای توافق "ژنو1" را درک می کنند، لذا امیدواریم نشست روز شنبه آغازی خوب باشد و پس از آن مذاکرات برای چند روز متوقف و مدتی بعد مجدد از سر گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد: نشست روز شنبه برای بررسی امکان ارسال کمکهای انسان دوستانه به مناطق درگیری و همچنین توقف خشونت برگزار خواهد شد، اما این به معنای پایان بحران نیست چون شرط اساسی مذاکرات ژنو2، ورود به آن بدون پیش شرط است.

پیش از این ولید معلم وزیر خارجه سوریه هشدار داده بود درصورتیکه طرف مقابل در گفت وگوها جدی نباشد، هیأت سوری از مذاکرات ژنو2 خارج می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها