عالم برجسته و سرشناس لبنانی:

"شعار مظلومیت اهل سنت، دروغی بزرگ است"

شنبه 5 بهمن 1392 - 19:28

العالم - یک عالم سرشناس اهل تسنن لبنان شعار "مظلومیت اهل سنت" در لبنان، عراق و .. را که از سوی تکفیری های تروریست سر داده می شود، دروغ بزرگ و بی ارزش توصیف کرد.

 به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، "شیخ ماهر حمود" در جدیدترین اظهارات خود تاکید کرد: شعار بی پایه و اساس "مظلومیت اهل تسنن"، ما را گرفتار آتش فتنه فرقه ای کرده و جوانان ما را در مسیری پوچ و بیهوده، به کام مرگ می برد.

وی افزود: در گذشته برخی نظام های "انقلابی" خود را به اتحاد شوروی به عنوان دوست و متحد ملت های عربی در برابر صهیونیست ها مرتبط ساختند، اما دیری نپایید که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی فرا رسید و عمر بلوک سوسیالیستی به سر آمد، به این ترتیب ناامیدی ها و سرخوردگی های ملت های عربی روی هم انباشته شد و به تدریج نسلی جدید بر ویرانه های ناشی از شکست های عربی شکل گرفت.

حمود ادامه داد: اما این نسل جدید، ایمانی به مقاومت و جهاد نداشت و به دنبال آشتی با رژيم صهیونیستی به هر قیمت ممکن بوده و الگوی آمریکایی را برای زندگی عادی و سیاسی پسندید؛ این نسل، آینده فردی، ثروت اندوزی و منافع شخصی را مبنای فعالیت های خود قرار داد و مقوله انقلاب و جهاد را تقریبا از یاد برد...

مفتی سابق اهل سنت لبنان با بیان این که در گرماگرم این تحول عربی، انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت و این انقلاب پرچم آزادی فلسطین را برافراشت، گفت: از آن پس ایران و نسل هایی که در دامن انقلاب اسلامی پرورش یافتند همواره در مسیر تحقق این امر گام برداشتند و مقاومت اسلامی لبنان پیروزی هایی را محقق کرد که حتی ارتش های بزرگ عربی از تحقق آن عاجز ماندند.

شیخ ماهر حمود اظهار داشت: این پیروزی ها از سوی مقاومت در غزه ادامه یافت و در آنجا پیروزی هایی نیز در کارنامه مقاومت در برابر صهیونیست ها ثبت شد که اگر شواهد و قرائن ملموس و مشهود نبود، باور کردن آن دشوار بود.

وی افزود: با وجود تمام این مسائل، کسانی که به دنبال تفرقه و ایجاد اختلافات مذهبی هستند، توانستند در این مسیر پیش بروند و  به این ترتیب نسلی ظاهر شد که ایران را براساس مذهب و قومیت و نه بر اساس دستاوردهای جهادی و سیاسی که بر هیچ انسان منصفی پوشیده نیست، ارزیابی می کند؛ بنابراین فتنه و تنش های مذهبی شعله ور شد و تا دستاوردهای واقعی "شیعیان" را که جز سود و منفعت برای امت اسلام نبوده، در حصار قرار داده و آن مجموعه ای از توطئه های شیعه علیه سنی جلوه دهد.

این عالم لبنانی گفت: گروه ضاله ای که در این مسیر گام برداشتند، با جنجال آفرینی وانمود کرده اند که شیعیان در صدد سیطره بر امور و گسترش تشیع در جهان اسلام هستند؛ این گمراهان ادعا کردند که در برابر "توطئه تشیع" ایستاده اند و فریب خوردگانی که تعصب آنها را کور و کر کرده و توان دیدن دستاوردهای تشیع را ندارند، به تمام توان از این مقوله حمایت کردند.

شیخ حمود در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت مشکل از تشیع نیست بلکه مشکل کار، از اهل سنت است که به این ادعاها و جنجال ها اکتفا کردند، به جستجوی حقیقت نپرداختند و در مسیر تسلیم شدن در برابر این ادعاها گام برداشتند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی و ورود ایران به میدان مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، تنها بعد از سه ماه از خروج مصر از این میدان پس از امضای معاهده کمپ دیوید را مصداق این آیات قرآن کریم دانست که می فرماید: {... وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ} و {... مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ...}، و افزود: این همان قانون "جایگزینی" الهی است که تشیع را در میدان مبارزه و مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی، جایگزین تسنن کرد.

شیخ حمود در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که پرچم اسلام را در عرصه های جهاد و سیاست حمل می کنند و می توانند در سطح جهان از اسلام  سخن بگویند، بدون شک شیعیان ایران و مقاومت لبنان هستند و زمانی که می بینیم کسانی که پرچم دفاع از سنت را حمل می کنند در اصل از هر نظر به خوارج نزدیک تر هستند  تا به سنت، این باور و اعتقاد درباره تشیع محکم تر می شود.

این عالم بزرگ لبنانی گفت: پس این مدعیان دروغین دفاع از سنت، حق ندارند در این باب سخنی بگویند زیرا تبعات بازی آنها دیگر قابل تحمل نیست و باید به این امر پایان داده شود؛ پس خداوندا تو گواه باش که ما گفتنی ها را گفتیم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها