زنی که پشت‌سر ولید معلم نشسته، کیست؟

زنی که پشت‌سر ولید معلم نشسته، کیست؟
شنبه 5 بهمن 1392 - 22:52

سایت‌های خبری و تحلیلی، حضور این زن در جمع اعضای اصلی هیأت سوری در ژنو را نشانه‌ای از درایت و هوشمندی سیاستگذاران دمشق و ضربه دیگری بر "ائتلاف" رو به زوال مخالفان خارج نشین دانستند.

این زن کسی نبود جز "لونا الشبل" مجری پیشین شبکه قطری الجزیره، که حتی در ماه های نخستین آغاز بحران سوریه نیز از مهمترین و تاثیرگذارترین مجریان الجزیره بود، اما پس از چندی به همکاری خود با این شبکه پایان داد و به دمشق بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در نخستین روز نشست ژنو2 که با هدف حل سیاسی بحران سوریه در سوئیس برگزار شد، "لونا الشبل" مشاور رسانه ای رئیس جمهور سوریه، برای نخستین بار پس از استعفای جنجالی و افشاگرانه خود از همکاری با شبکه قطری الجزیره، در برابر انظار ظاهر شد و بسیاری از تحلیلگران را "غافلگیر" کرد.

مسئولان سیاست خارجی دولت سوریه در اقدامی هوشمندانه، زنی را در جمع اعضای هیأت اعزامی از دمشق به ژنو 2 قرار دادند که شاهد عینی و گواه زنده‌ای بر هم‌پیمانی جبهه ضد سوری برای توطئه‌چینی علیه حکومت این کشور بوده و تمامی بازی‌های رسانه‌ای و دروغ‌پردازی‌های خبری را از نزدیک مشاهده کرده است.

به نوشته بسیاری از کاربران صفحات اجتماعی و خبری در اینترنت، حضور لونا وقتی با سخنرانی آتشین و کوبنده ولید معلم وزیر خارجه سوریه همراه شد، "تیر خلاصی" بر پیکر نیمه جان مخالفان خارج نشین و دست پروردگان دلارهای نفتی کشورهای اقماری حاشیه خلیج فارس بود.

حضور این مجری باسابقه در جمع هیأت سوری، به ویژه آنجا که با "لبخند"ی به سراغ همکاران سابق خود در "الجزیره"' رفت و با آنان خوش و بش کرد، به مذاق اغلب رسانه های مخالف دولت و ملت سوریه خوش نیامد، هرچند نتوانستند "افتخار" نهفته در لبخند لونا را که نشان پیروزی وی بر الجزیره در حمایت از ملت خویش و رهایی از بردگی غول امپراطوری نفتی حکام عرب بود، پنهان کنند.

اما از سوی دیگر، سوری ها لبخند لونا را به فال نیک گرفتند و در بسیاری از نظرات و کامنت های خود، او را "ژوکوند سوریه" نامیدند و لبخند او را نشانه آغاز پایان رنج و محنت سوریه دانستند.

یکی از کاربران، او را "زنی که به برق دلارهای وسوسه گر پشت پا زد و موضعی شرافتمندانه در دفاع از کشورش اتخاذ کرد" نامید و دیگری نوشت: لونا باید هم لبخند بزند... با آن سخنان کوبنده ولید معلم، توقع داشتید منتظر لبخند سعود الفیصل (وزیر خارجه عربستان) و احمد جربا (سرکرده ائتلاف مخالفان سوری) باشیم؟!

وکاربر دیگری چنین نظر داد: هیأت سوری بی نظیر بود! سخنان ولید معلم نقص نداشت. عمران الزغبی وزیر اطلاع رسانی با آن متانت و صلابت، و بشار جعفری  و خانم بثینه شعبان همگی در اوج احترام قرار دارند و چهره هایی هستند که فراموش نمی شوند. اما هیأت مخالفان چه؟ قیافه هایی ناآشنا و عبوس که به چشم نیامدند!

کاربر دیگری هم نوشت: انتخاب او در جمع هیأت سوری، نشان از اوج درایت سیاسی بود.

و یک شهروند دیگر سوری نوشت: همه سوری ها به همراه لونا لبخند زدند، وقتی که وزیر خارجه (ولید معلم) با صلابت و جدیت، در برابر به اصطلاح "دبیرکل سازمان ملل" که از او می خواست سخنانش را متوقف کند یا در دو بخش ارائه دهد، کم نیاورد و او را سر جایش نشاند.

و دیگری اینطور تحلیل کرد: صراحت "المعلم" در سخنان خود، همه را چون شاگردی در برابرش نشاند و حتی وزیر خارجه بزرگ ترین کشور جهان را مانند کودکی در برابر او بود...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها