ناامیدی ساکنان سرزمین های اشغالی برای صلح

ناامیدی ساکنان سرزمین های اشغالی برای صلح
يکشنبه 6 بهمن 1392 - 17:45

العالم - نتایج یک نظر سنجی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که 87 درصد از اشغالگران به مذاکرات سازش هیچ امیدی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نتایج نظرسنجی "شبکه 2" رژیم صهیونیستی که امروز منتشر شد، نشان می دهد که 87 درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی معتقدند مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان به هیچ وجه به پیمان صلح منجر نخواهد شد.

در پایان ماه آوریل، ضرب الاجل 9 ماهه ای که جان کری وزیر خارجه آمریکا برای رسیدن به پیمان صلح بین دو طرف تعیین کرده بود، پایان خواهد یافت. تا این لحظه با تمام تلاش هایی که آمریکایی ها صرف کرده اند و با تمام 11 سفری که کری به منطقه انجام داده است، هیچ پیشرفتی در مذاکرات سازش حاصل نشده و اسرائیلی ها همچنان به شهرک سازی در اراضی اشغالی بی توجه به مخالفت ها و اعتراض های بین المللی ادامه می دهند.

علاوه بر شهرک سازی، وضعیت بیت المقدس اشغال شده نیز محل یک اختلاف جدی که فلسطینی ها تحت هیچ شرایطی حاضر به معامله بر سر آن نیستند. فلسطینی ها همچنین با قاطعیت به رسمیت شناختن دولت یهودی را رد کرده اند.

تلاش های کری در حالی هیچ موفقیتی به دست نیاورده است که مقام های صهیونیست امروز خبر داده اند که نتانیاهو مخالف خروج شهرک نشینان صهیونیست از شهرک های اشغالی کرانه باختری است. سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای جامعه جهانی، شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را غیر قانونی می دانند.  

 

 

پربیننده ترین خبرها