نماینده سازمان ملل درباره مذاکرات ژنو 2 چه گفت؟

نماینده سازمان ملل درباره مذاکرات ژنو 2 چه گفت؟
يکشنبه 6 بهمن 1392 - 23:10

العالم - نماینده سازمان ملل در امور سوریه از کندی روند مذاکرات مخالفان خارج نشین و نمایندگان دولت سوریه در سوئیس خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم اخضر ابراهیمی امروز( یکشنبه ) در دومین روز مذاکرات و در پایان دور دیگری از گفت و گوهای طرفین به میان خبرنگاران آمد و به آنان توضیح داد که طرفین در ژنو 2 برای خروج زنان و کودکان از شهر تحت محاصره حمص قدیم سوریه و حمله نکردن گروههای مسلح به کاروان های کمک رسانی توافق کردند.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه جو حاکم بر مذاکرات ژنو را مثبت ارزیابی کرد و گفت : هیأت های دولت و مخالفان به همدیگر احترام می گذارند و می دانند که مذاکرات مهم است و باید ادامه داشته باشد .

ابراهیمی افزود : پایان دادن به وضعیتی که سوریه گرفتار آن است ، وقت بیشتری می طلبد و من ترجیح می دهم که به آهستگی پیش برویم ولی دستاورد داشته باشیم.  

نماینده امور سوریه سازمان ملل اعلام کرد : هیأت های مذاکره کننده دولت سوریه و مخالفان  فردا در یک اتاق به بررسی مسائل سیاسی خواهند پرداخت.

وی گفت : دولت سوریه به زنان و کودکانی که از چند ماه پیش در شهر حمص قدیم (استان حمص در مرکز سوریه) تحت محاصره هستند ، اجازه داد که این شهر را ترک کنند بنابراین زنان و کودکان می توانند از  فردا شهر حمص قدیم را ترک کنند.

وی افزود : توافق شد که گروه های مسلح فعال در حمص به کاروان های حامل کمک های  بشردوستانه حمله نکنند و دولت سوریه نیز برای اطمینان از غیرمسلح بودن افرادی که حمص قدیم را ترک خواهند کرد ، خواستار دریافت لیستی شامل اسامی این افراد شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها