بدبینی 80 درصد آمریکایی ها به وضعیت کشورشان

بدبینی 80 درصد آمریکایی ها به وضعیت کشورشان
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 12:22

نتایج جدیدترین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که 80 درصد آمریکایی ها نگاهی منفی به وضعیت کشورشان دارند و تنها نگاه 28 درصد آنها تمایل دارند تا به پنجمین سخنرانی باراک اوباما درباره وضعیت آمریکا گوش دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز نظرسنجی "هریس انتراکتیو" آمریکا این نظرسنجی را از 2 هزار و 47 نفر از شهروندان آمریکایی بعمل آورده است.

این نظرسنجی درآستانه پنجمین سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره وضعیت این کشور انجام شد. این سخنرانی قرار است سه شنبه شب به وقت محلی ایراد شود.

نتایج نظرسنجی مرکز هریس انتراکتیو نشان داد: 61 درصد از افراد شرکت کننده وضعیت عمومی آمریکا را منفی توصیف می کنند و 67  نسبت به نظام آموزشی، 71 درصد به بهداشت و درمان، 37 درصد به اقتصاد و 75 به مهاجرت و 78 درصد نسبت به اشتغال دیدگاه منفی دارند.

نظرسنجی مرکز هریس انتراکتیو از شرکت کنندگان خواست تا به این سئوال پاسخ دهند که تمایل دارند روی چه مطالب اوباما در سخنرانی تمرکز کنند؟

56 درصد از شرکت کنندگان درپاسخ به این سوال گفتند که آنها روی اقتصاد تمرکز خواهند کرد و 43 درصد نیز گفتند که روی موضوع مشاغل متمرکز خواهند شد. 38 درصد نیز تصریح کردند که تمرکز آنها روی بهداشت و درمان خواهد بود.

درهمین حال، نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی "ای بی سی نیوز" و روزنامه واشنگتن پست آمریکا در آستانه سخنرانی باراک اوباما نیز حاکی است که میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا به 46 درصد کاهش یافته است.

براساس نتایج این نظرسنجی، بیش از50 درصد آمریکایی ها از عملکرد رئیس جمهوری کشورشان ناراضی می باشند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها