آمریکا فقط از صدر اعظم آلمان جاسوسی نمی کرد !

آمریکا فقط از صدر اعظم آلمان جاسوسی نمی کرد !
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 13:48

ادوارد اسنودن مشاور سابق سازمان اطلاعات آمریکا در مصاحبه با تلویزیون آلمان اعلام کرد بدون شک آنگلا مرکل صدراعظم تنها شخصیت آلمانی نیست که هدف جاسوسی آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اسنودن گفت: کسی که قصد دارد دولت آلمان را کنترل کند و زیر نظر بگیرد فقط تلفن مرکل را شنود نمی کند بلکه مکالمات مشاوران وی و دیگر اعضای مهم دولت یا دیگر مسئولان سیاسی محلی را نیز کنترل می کند.

این اظهارات اسنودن درباره اطلاعاتی است که وی اخیرا درباره جاسوسی از تلفن همراه صدراعظم آلمان از سوی سازمان اطلاعات آمریکا فاش کرد بود. این مساله باعث ایجاد تنش دیپلماتیک بین برلین و واشنگتن شد.

این مصاحبه که در یکی از هتل های مسکو ضبط و شب گذشته منتشر شده است، اولین مصاحبه وی از زمان خروج از هنگ کنگ در ژوئن سال 2013 و پناه بردن به مسکو است. اسنودن هم اکنون در روسیه زندگی می کند.

اسنودن در مصاحبه با تلویزیون آلمان درقبال فاش کردن اطلاعات خود بسیار محتاط به نظر رسید، و این یکی از شروطی بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای دادن حق پناهندگی به مدت یک سال به او تعیین کرده بود. این شرط برای اسنودن در روسیه مطرح شده که از فاش کردن اطلاعاتی که ممکن است به آمریکا آسیب وارد کند، دست بردارد.

اسنودن تاکید کرد همه چیز را در اختیار روزنامه نگاران قرار داده است، و دیگر هیچ چیزی برای فاش کردن ندارد.

این جاسوس سابق آمریکایی گفت، بدون شک آمریکا جاسوسی اقتصادی نیز انجام می دهد و اگر به عنوان مثال اطلاعاتی درباره شرکت زیمنس وجود داشته و به نفع امنیت ملی باشد اما ارتباطی به امنیت ملی نداشته باشد آنها با این وجود این اطلاعات را بدست می آورند.   

اسنودن با استناد به مقاله هفته گذشته سایت خبری «باز فید» با عنوان «جاسوسان آمریکایی خواستار مرگ ادوارد اسنودن هستند» از تهدیدات به قتل خود سخن گفت و افزود: آن ها که کارمندان دولتی هستند گفته اند که دوست دارند به سر من تیراندازی و یا مرا مسموم کنند، تا مرگ مرا ببینند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها