قانون اساسی تونس، اشک نخست‌وزیر را درآورد!+فیلم

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 18:04

تونس، العالم - مجلس ملی موسسان تونس قانون اساسی جدید این کشور را با اکثریت قاطع تصویب کرد. از مجموع 216 نماینده پارلمان، 200 نماینده به این قانون رای مثبت دادند.

خبرنگار العالم از تونس امروز (دوشنبه) گزارش داد که با برطرف شدن اختلاف ها و  اعلام نخست وزیری مجدد "مهدی جمعه" از سوی "منصف مرزوقی" رییس جمهوری تونس، وی کابینه جدید خود را که از افراد مستقل غیر حزبی تشکیکل شده است، برای گرفتن رای اعتماد از پارلمان، به رییس جمهوری معرفی کرد.

"راشد الغنوشی" رییس حز حاکم "جنبش النهضه" تونس در سخنانی به خبرنگاران گفت: قانون اساسی جدید تونس بیانگر توافق گسترده بین اقشار مختلف ملت بوده و به حزب خاصی اختصاص ندارد بلکه متعلق به همه تونسی ها است.

"منجی الرحوی" عضو مجلس موسسان تونس نیز به خبرنگار العالم گفت: قانون اساسی جدید منعکس کننده تنوع در جامعه تونس و تعدد فکر سیاسی در این کشور است.

بر اساس این گزارش به مناسبت تحقق این دستاورد و تصویب قانون اساسی جدید، مردم تونس با وجود سرما، در خیابان های این کشور به جشن وپایکوبی پرداختند و حتی نمایندگان پارلمان این کشور نیز در این مراسم حاضر شدند.

مهدی جمعه که بار دیگر به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه شده و همزمان با معرفی کابینه در پارلمان سخنرانی کرد، نتوانست احساساتش را کنترل کند و اشکش سرازیر شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها